12 rad, jak rozvinou své pozitivní myšlení

Pozitivní myšlení má velkou sílu pro zlepšování života každého, kdo se jím začne více zabývat. Bylo by však zásadním omylem si myslet, že pozitivní přístup, snad znamená předstírat, že je něco skvělé, i když tomu tak není. Neznamená to popírat pocity smutku, hněvu nebo psychické bolesti. Naopak je třeba i tyto nepříjemné pocity vědomě prožít, ale pak je nechat odejít a umožnit, aby se jejich místo uvolnilo něčemu lepšímu. Pozitivní myšlení je o zlepšování pohledu na život jako celku a o podpoře sebeuvědomění i sebevědomí.

Pozitivní myšlení

„Pokud si myslíte, že můžete, máte patrně pravdu. Pokud si myslíte, že nemůžete, máte patrně také pravdu.“ Henry Ford

To, zda dosáhnete svých cílů, je z velké části odvozeno od stavu Vaší mysli. Někdy je to právě naše nejbližší okolí, které dokáže spolehlivě naše snahy zpochybnit. Pokud se k těmto obavám z naplnění přidáte i Vy samotní, pak to mají Vaše cíle dozajista spočítané.

Jak rozvíjet a podporovat pozitivní myšlení?

  1. Používejte pozitivní slova v mysli i mluvě. Všimli jste si někdy toho, jak negativně působí lidé, kteří ve svých větách používají přemíru slov s předponou NE? Velkou roli hraje i tón hlasu, kterým okolí něco sdělujete. V konverzaci s druhými používejte slova, která evokují dobré pocity, mentální sílu, štěstí a úspěch.
  2. Zaobírejte svoji mysl pozitivními a konstruktivními myšlenkami.
  3. Před zahájením jakýchkoliv plánů nebo akcí mějte jasně před očima i ve své mysli úspěšný cíl a výsledek Vaší práce. Koncentrace na cíl a důvěra v něj Vás ohromí svými výsledky.
  4. Pět lidí, kteří jsou Vám nejbližší, jsou pro život klíčoví. Říká se, že Váš život se stává průměrem životů pěti nejbližších lidí, kterými se obklopujete.
  5. Seďte i choďte vzpřímení, s narovnanými zády. Posílí to Vaši sebedůvěru i vnitřní pozitivní sílu.
  6. Věnujte se pravidelně nějaké fyzické aktivitě.
  7. Jezte zdravé jídlo, vyvážené a výživné, celkově se budete ihned cítit více pozitivně, budete mít více příjemných myšlenek i pocitů. Můžete podpořit své zdraví i přírodními doplňky stravy.
  8. Myslete pozitivně a očekávejte příznivé výsledky. I když aktuální situace neodpovídá představám, je jen na Vás samotných, zda negativa budete od sebe odrážet jako zrcadlo nebo je budete přijímat dovnitř. Váš duševní postoj bude mít postupem času vliv jak na Vás, tak na Vaše okolí.
  9. Každý den si dopřejte nějakou maličkost, která Vás potěší.
  10. Na sklonku každého dne napište tři dobré věci, které se vám přihodily, které jste viděli, nebo o nichž víte.
  11. Počítejte dary, jichž se vám dostalo, a také si je zapište. V životě je mnoho věcí, které možná považujeme za samozřejmost, ačkoli to jsou ve skutečnosti dary.
  12. Pochvalte se! Zamyslete se a řekněte si nahlas několik věcí, které jste během dne udělali a na které jste pyšní a chcete se za ně pochválit. Nemyslete na neúspěchy. Myslete na to, co se povedlo, koho jste rozveselili, co Vám zlepšilo náladu nebo třeba komu jste dnes pomohli.

© Jana Ducháčková


 

Tags: , , , , , ,

O autorovi: Magazín Dreamlife

 

 

Další články v kategorii Myšlení

 

Jeden komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 
 

Přihlašte se k newsletteru


poskytuje MailChimp!
 
 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme