Jak vytvořit dotazník, který vašemu podnikání pomůže?

0
3196

Dobře sestavený dotazník může zvýšit zisk, popularitu, oblíbenost, spokojenost na straně zákazníků, fanoušků i tvůrců, firmy. Víte, jak na něj?

dotazník

Dotazník jako rychlá metoda sběru informací

Výhody dotazníkových šetření spočívají zejména rychlosti a přehlednosti. Za relativně krátký čas lze získat odpovědi od většího množství respondentů a statisticky je vyhodnotit. Aktuálně nejjednodušší a nejpohodlnější formu představují on-line dotazníky. Jak dotazník sestavit, aby byl opravdu užitečný?

3 základní pravidla pro dotazníková šetření

Pravidel pro dobrý dotazník je mnoho, my se dnes podíváme na 3 základní. Na začátek ještě dodáme: Ujasněte si účel výzkumu (odpovědi na otázky: Proč? a Co?) nalaďte si dobrou náladu, protože dotazníky jsou formou komunikace.

Ptejte se jen těch, od kterých skutečně potřebujete odpovědi

Položíte-li otázky náhodným uživatelům, nemáte jistotu, že výsledky budou pro váš projekt relevantní. Chcete-li zjistit spokojenost studentů na Škole čas a kouzel v Bradavicích, nemůžete se ptát lidí v JZD (pokud tam není zrovna skupinka studentů na stáži).

Ptejte se jen na takové otázky, které jsou pro vás relevantní

Nehoňte se za vysokým číslem. Jako u lásky: nezáleží na kvantitě, ale kvalitě. Dlouhé dotazníky navíc mívají menší návratnost. Neptejte se na otázky, na které nepotřebujete znát odpovědi.

Zvolte přehlednou a jasnou formu

Říká se, že otázky by měly být tak lehce pochopitelné, že by jim měla (na první dobrou) porozumět i vaše (nebo cizí) babička nebo dědeček… i bez brýlí! Pamatujte, že netvoříte hlavolam ani test pro Mensu. Komunikujete se zákazníky, klienty, čtenáři, fanoušky, a to by mělo být příjemné pro všechny zúčastněné.

„Švestičky z naší zahrádky“ – Dotazník DreamLife

Dotazníkem se například skvěle zjišťuje zákaznická nebo čtenářská spokojenost preference a přání. Proto i my jeden pro vás máme! Na vašem názoru nám záleží! Kliknete na: Dotazník DreamLife a pomozte nám zlepšit (popř. vyladit) služby našeho magazínu. Dotazník zabere maximálně 5 minut.

Děkujeme 🙂

 

Čtěte také: Jak podpořit podnikatele a umělce? Jde to i zdarma!

 

„Švestičky z naší zahrádky“

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here