Pipistrel: Vzneste se s orly!

0
1900
Když se řekne Pipistrel, většina lidí si nepředstaví nic konkrétního, botanik odpoví, že se jedná o druh netopýra, za to letecký pilot…? Tomu se zaleskne v očích a začne nadšeně vyprávět o termice, flaperonech a wingletech. Že nerozumíte? Nevadí, jednoduše Pipistrel je firma zrozená z vášně pro letectví, o jejíž produkci píší magazíny ve více než dvaceti zemích světa. Firemní sídlo má v malém slovinském městečku Ajdovščina, do kterého tak míří všichni lidé toužící po tom nepopsatelném pocitu, který máte při plachtění ve větru volně jako ptáci…
 Očekáváte, že světoznámá firma bude mít světové výsledky? Správně! První z trojice jejich ultralehkých motorových kluzáků s názvem Sinus má na svém kontě první sólový let kolem světa! 47 100 ulétnutých kilometrů, 79 dní a 2000 litrů paliva jsou fakta, která nemají pokořitele. A navíc je to vůbec první letoun toho typu, který to kdy dokázal. Říkáte, že vám adrenalin do žil pumpuje spíše rychlost, než volné plachtění a spoření benzínu? Žádný problém! Na vzdušné dálnici v tomto jižanském aerosporťáku můžete směle uhánět rychlostí přesahující 200 km/h a věřte, že takové lety se Sinusem jsou velmi návykové!
 Otevřete si vyhledávač a zadejte dvě slova: NASA a Pipistrel. Brzo zjistíte velmi zajímavou věc – ultralight Virus svým výkonem přesvědčil NASA, že právě on si zaslouží v jejich soutěži titul nejlepší ultralehký letoun na světě! S rozpětím křídel 12,46 metrů a hmotností 285 kilogramů může někomu připomínat přerostlý model, ovšem zajistěte si zkušební let u českého výhradního distributora AIR V.I.P. Service a zjistíte, jak dobrodružné může být pozorovat vaše rodné místo z výšky přes 8000 metrů!
Třetím kluzákem je Taurus, stiskněte magické tlačítko a za vašimi zády se z trupu vysune motor o výkonu 53 koní, díky kterému můžete za 10 minut krmit orly ve výšce 3000 metrů. Až si vyzkoušíte synchronní let s těmito majestátnými králi oblohy a zjistíte že jste nízko nad zemí, počkáte si 12 sekund na opětovné vysunutí motoru, který se po dobu volného letu skrýval v trupu, naberete ztracenou výšku a můžete začít trénovat znovu! Umístění sedadel vedle sebe, zatahovatelný podvozek a motor dělá z Tauruse výjimečný model, který ideálně zaplňuje mezeru mezi ultralehkými letadly a klasickými kluzáky. Zkrátka ani luxusní limuzína, ani okruhový speciál, ale komfortní Grand Turismo oblohy!
 Když Pipistrel poprvé přišel s koncepcí sedadel vedle sebe, měli je odborníci za blázny. Dnes se ukazuje, že toto uspořádání je ideální jak pro nácvik pilotáže, tak pro mnohem snadnější komunikaci mezi piloty, a v neposlední řadě pro sdílení zážitků z letu s vašimi nejbližšími. Tyto neustálé inovace a touha produkovat to nejlepší, přinesli Ivu Boscarolovi další ocenění, a to v podobě titulu Nejlepší podnikatel roku 2003. Aby dostál své pověsti neustálého zlepšovatele, již pro své zákazníky chystá nový ultralehký letoun Arkus, jehož rychlost bude překračovat hranici 400 km/h!
 Od února 2008 bude k vidění první Taurus a Sinus i na české obloze, a tak si udělejte čas, proleťte se v kterémkoliv z Pipistrelů a pochopíte, proč Ivo Boscarol říká: „Létání je moje droga a pokud se jedná o mé výrobky, pak droga tvrdá.“

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here