Meditace: Získejte vnitřní sílu pro své plány!

2
857

Až 95% všech nemocných lidí by se mohlo rázem uzdravit, jen kdyby věděli jak opravdu efektivně použít svoje tělo pro sebe a nikoli proti sobě! Pojďte se spolu s DreamLife učit od mistrů Východu!

Meditace, to nemusí být jen sezení v poloze Lotosového květu za stálého zvuku „Óm“. Mnoho lidí medituje třeba při procházce lesem, při rybaření, jiní dají přednost modlitbě, nebo studiu Talmudu. Meditací myslíme vnitřní zklidnění, pohroužení se do nejniternějších hlubin sebe sama. A objevení odpovědí na otázky, které jsme si před tím položili. Je překvapivé, že meditace není vynálezem jediného náboženství nebo filozofického směru. Přesto bychom se však od Východu mohli učit o pravém významu skromnosti, cti, pracovitosti a úcty. Lidé na celém světě však prožívají stejné pocity, bez ohledu na to, kdo, kdy nebo kde jsou. Pokud se naučíte meditaci provádět správně (což, jako vše ostatní vyžaduje hodně trpělivosti a odhodlání), dokážete v sobě najít nevyčerpatelný zdroj energie, odvahy a netušené vnitřní síly.

Prvním krokem k úspěšné meditaci je příjemná poloha. Pokud si sednete tak, že po půl hodině vás už budou odvážet na chirurgii s přetrženými šlachami, tak si moc nezameditujete. Takže se hlavně uvolněte. To má svůj význam také proto, že základem každé meditace je kvalitní přísun kyslíku, tedy dobré dýchání. Začněte tím, že se pokusíte dýchat břichem a nikoli hrudí. Zní to možná směšně a ti, kteří si ještě něco málo pamatují ze středoškolské biologie, ví, že dýcháme plícemi a ne žaludkem. To je pravda a taky se vás v žádném případě nesnažíme přimět k přeorientování vašich orgánů. Ale obecně vzato je dýchání břichem (tedy správně větší zapojení bránice), mnohem hlubší a výhodnější. Proto ho tak rádi využívají třeba herci. Začněte tím, že si lehnete na záda a položíte si jedu ruku na břicho a druhou na hruď a pokusíte se, aby se zvedala jen ta ruka na břiše.

Dále se pokuste být opravdu nikým nerušeni (takže eliminujte například hlučné děti, pálící se oběd, zvonící telefon, domácí mazlíčky). Není až tak důležité, jestli budete meditovat o samotě, nebo naopak ve skupině. Skupinové meditace jsou v dnešní době velmi populární a pokud se dokážete opravdu uvolnit i přítomnosti dalších lidí, směle do toho!

Takže pokud se nacházíte na klidném místě, jste v příjemné poloze, nic vás netlačí, nesvědí, nikdo po vás v tuto chvíli nic nechce, zhluboka dýcháte…pokuste se umlčet a vymazat všechny myšlenky, co se vám budou honit v hlavě. Pořád vás budou napadat další a další věci, ale pokud budete opravdu vytrvalí, postupně utichnou a dají vám pokoj. Svoje rozverné myšlenky ze začátku nejlépe překováte, když se místo soustředění se na „nic“ budete cíleně soustředit jen na jednu věc (v tomto ohledu je to docela podobné s hypnózou). Skvěle se k tomu hodí například meditační hudba, kterou koupíte v každé prodejně zvukových nosičů, nebo zapálená svíčka, vlastní malá zenová zahrádka, vonné tyčinky, nebo některý z našich meditativních wallpaperů.

Pokud se to z počátku nebude dařit, nezoufejte a vytrvejte. Možná usnete, zašpiníte koberec voskem, rozsypete písek. Ale to všechno je jen malá cena za to možnost objevit svoji vnitřní podstatu a naučit se z ní čerpat sebejistotu, pokoru a sílu pro vaše každodenní zápasy o sny.

2 KOMENTÁŘE

  1. Meditovat v leže se moc nedoporučuje, právě proto, aby člověk neusnul. Samozřejmě souhlasím s autorem, že za každou cenu trvat na lotosovém květu je nesmysl, ale člověku by zase nemělo být tak dobře, aby snado upadl do spánku.

  2. Jóganidra je určitý druh meditace, která se cvičí v leže. Vyhovuje mi mnohem víc, než klasická meditace, neboť při dlouhém sezení mě začnou bolet nohy a záda. Důležité je celkové uvolnění svalů, sklidnění mysli. Můžeme si pod tím představit i jen obyčejnou relaxaci. Pokud někdo při takovém cvičení usne, vůbec nic se neděje. Nebudíme ho a necháme, až se probudí sám. Časem se to sám naučí.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here