Loučení s Veyronem ve velkém stylu

1
832

Bugatti Veyron již brzy definitivně nahradí zbrusu nový model Galibier, na který se jistě všichni těšíme. Starý dobrý Veyron nám ale bude rozhodně chybět. Poslední melancholie, při které se budeme moci Veyronu nabažit, právě přichází. Loučení si můžeme užít se speciálními modely Grand Sport a Super Sport.

Bugatti Veyron Super Sport se na vás bude těšit v černém kabátě. Jediné, co se tu změnilo, byl vzhled. Celá jeho karoserie vyrobena z karbonu. To byla skvělá volba, protože kilogramy rapidně padaly k zemi. Krásný sportovně laděný exteriér skvěle doplňuje zdobení z leštěného hliníku. Ten byl použit i na litá kola, která jsou třešničkou na dortu tohoto superauta.

V interiéru byla zvolena superluxusní kombinace černé a béžové. Na první pohled je jasné, že si při jízdě užijete toho nejvyššího komfortu. Na některé detaily byl i v interiéru použit oblíbený karbon. Pod kapotou sice není žádná novinka, ale na druhou stranu se jedná o osvědčenou klasiku.

Výkon šetnáctiválcového Bugatti Super Sport je 882 kW (1200 koní). Točivý moment se vyšplhá až na hodnotu 1500 Nm. Nejvyšší možná dosažená rychlost je 415 km/hod, poté vám zábavu přeruší neúprosný omezovač.

Druhým speciálním modelem pro Šanghaj 2011 je Bugatti Grand Sport. Karosérie speciálního roadsteru je bílá v matném provedení s tmavě modrými detaily z karbonu. Také kola mají nádech modrého zabarvení, které dokonale ladí. Vnitřek příjemně překvapí námořnickou temně modrou v kontrastu se stříbrnou.

Příjemným standardem zůstává šestnáctiválec přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly. Grand Sport má výkon 736 kW (1001 koní) a točivý moment 1250 Nm. Nejvyšší možná rychlost je 407 km/hod a poté nastupuje omezovač, který má vždy poslední slovo. Pokud si necháte střechu dole a budete si užívat vítr ve vlasech, maximálka se vám zastaví již na 360 km/hod.

Model Bugatti Veyron Super Sport byl údajně postaven přímo na objednávku jednoho náročného zákazníka z Číny. Druhý model Grand Sport byl vytvořen přímo pro událost letošního šanghajského autosalonu.

Tím posledním místem, kde se speciální edice Grand Sport a Super Sport ukázaly, byl tedy autosalon v Šanghaji. Jestli jste na tomto autosalonu chyběli, můžete jen doufat, že nějakého z Veyronů potkáte na cestách. Tato šanghajská derniéra se již opakovat nebude. Můžeme truchlit, ale také se můžeme těšit na nový Galibier, který se ukáže co nevidět. Můžete si být jistí, že to od Bugatti nebude krok zpět.

Dokonalý luxus v kombinaci té nejvyšší rychlosti. Touto dokonalou tečnou skončila úspěšná veyronovská éra. Bude vám Veyron chybět nebo si radši počkáte na nový model Galibier?

1 komentář

  1. Jsem názoru, že tahle zpráva absolutně nejvíce zarmoutí běžné lidi, kteří se uchází o práci za 14.000Kč měsíčně, ve výběrovém řízení s 50 lidmi, které je stejně rozhodnuto měsíc dopředu. Jakmile si už tito lidé nebudou moci koupit svého Veyrona, tak budou hromadně páchat sebevraždy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here