Maserati GranTurismo S: Vášeň Neptunova trojzubce

0
1208
Padnoucí oblek vyzývavého a dravého stylu dostal od vyhlášeného italského designérského studia Pininfarina, které již mnoho desetiletí zkrášluje každodennost silniční dopravy, kterýkoliv počin geniálních designérů okamžitě upoutává pozornost a strhává zaujetí. Ale zatímco typičtí agresoři od Ferrari jsou lační kořisti, nové Maserati GranTurismo nechává kořist pohodlně přiblížit a následně ji hypnotizuje. Jedině tak se dá vysvětlit nekonečný zájem o tento model a dlouhé čekací listiny zájemců na své stroje!
Ani ryba ani rak, řekli byste lidově, Maserati GranTurismo je hbitou šelmou trhající asfalt a pokořující cílu soupeře, ale současně i elegánem, který již svým charismatem dává najevo svůj aristokratický původ. Nekouká se na okolí, ani na konkurenci, stačí mu uvědomění si sebe sama. A odborníci i zákazníci se shodují: „Má neobyčejný styl, vyjadřuje maskulinitu i feminitu, zapůsobí na každého bez rozdílu!“ I tak lze definovat mužské i ženské hormony, které se Pininfarinovi podařilo vmísit do sportovně cestovního vozu. Při pohledu z profilu a na přední část vozu vidíme sílu, nadřazenost a chuť vítězit, zakousnout se do asfaltu a dokázat svou fyzickou i psychickou zdatnost. Zatímco však pohled na záď vozu imponuje ženskými rysy, kombinací ostrých a ladných křivek, vizáží modelky procházející se po exhibičním molu. I takové je GranTurismo.
Impozantní vůz s nebezpečným trojzubcem vládce moří Neptuna uprostřed dominantního grilu vstupu vzduchu navazuje na své úspěšné předchůdce, je představován jako sportovní vůz, ve kterém se dá pohodlně cestovat. Kombinací rysů sebejistě všechny utvrzuje, a to i přestože má na čtyři místa typicky dvoje dveře. Na zadních sedadlech naleznou příjemné sezení i dospělí jedinci, oproti konkurenci se jim dopřává dokonce královského prostoru, stejně tak zavazadlový prostor je dostatečně objemný i pro dva bagy golfových holí… Ale GranTurismo vlastně konkurenci nemá, všichni z povzdálí tiše sledují koncert italského dirigenta. Ten se však plně rozezvučí až s nastartováním osmiválce, dva páry koncovek výfuku si odfrknou a působivé harmonii dodají novou hladinu adrenalinu. Jakmile ucítíte všech 433 koní plně ve své moci, získáváte neuvěřitelné nutkání utrhnout kus asfaltu a vydat se otestovat léty prověřené fyzikální zákony do klikatých serpentin italských Alpských vršků.
Výkon však pohodlí nezajistí, v interiéru se budete cítit jako v obýváku, mohutný středový panel se identifikuje jako mozek vozu, ale je schopen se postarat i šálek s kávou. Pro plynulou jízdu s maximálním soustředěním na požitek inženýři Maserati připravili automatickou převodovku s adaptabilní charakteristikou dle stylu jízdy, rychlost přeřazení se pohybuje na 100 ms díky dvoukotoučové suché spojce a záležet si také dali na rozložení váhy 51 % vpředu a 49% vzadu, což zajišťuje dokonalou stabilitu. Díky 6pístkovým brzdám je schopno GranTurismo zastavit ze stokilometrové rychlosti na 35 metrech, a současně ochránit svou posádku šesti airbagy.
Jednoduše láska na první pohled, dokonalé splynutí duše vozu s majitelem a neocenitelný partnerský svazek vykazující vzájemnou péči a podporu. Kamkoliv se hnete, budete chtít mít GranTurismo s sebou. A nejlépe hned ve vyšperkované verzi S s maximálním výkonem a rychlostí dosahující téměř hranice 300 km/h! Vkladem jsou 4 miliony korun.
Maserati GranTurismo jsme obdivovali i na exkluzivní exhibici luxusu mmotion’07, ze které jsme přinesli reportáž i přehled nejzajímavějších kousků. Nepřehlédněte video a wallpapery pod článkem.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here