Fascinace týdne: Rolls Royce Hyperion

0
599




Hyperion, jméno jednoho z dvanácti Titánů řecké mytologie, je symbolem vládcovství nad nebeskými tělesy. Vezmeme-li v úvahu, že jednotlivé vozy studia Pininfarina jsou jako hvězdy ve vesmíru designu, a pohlédneme-li na nový Hyperion, je jisté, že právě on má právo být prohlášen jejich vládcem. Není to poprvé, kdy italské karosáře soukromí kupci požádali o vytvoření unikátního vozu z jiného standardní produkce. Řeč je o Ferrari P4/5 pro sběratele Jima Glickenhouse, nebo Scaglietti „K“ Petera Kalikowa. V případě Pininfarina Hyperion požádal Roland Hall o upravení svého Rolls Royce Drophead Coupé do podoby, který bude vzbuzovat dojem futuristického vozu z 30. let dvacátého století.

Divize speciálních projektů studia Pininfarina dostala plně volnou ruku k upuštění uzd fantazie a spřežení jejich myšlenek se bez zábran hnalo k tvarům a proporcím, jež v dnešním automobilovém světě nemají obdoby. První náčrty spatřily světlo světa na podzim roku 2007 jako shrnutí dvou slov – romantický a vznešený.

Zadní sedadla Drophead Coupé byla vyjmuta a ta přední posunuta o 400 mm vzad. Kapota byla značně protažena a záď naopak o pěkný kus zkrácena.Vůz tím získal komiksovou nadsázku, kterou známe například z dílny německých Wiesmann. Avšak k těmto předválečným a meziválečné proporcím přidali řádnou dávku futuristického designu, takže Hyperion vzhlíží měkce a jakoby právě někam odplouval. Výrazný řez na bocích přidává vozu na atletičnosti a skvělé kondici. Designéři Pininfarina zachovali také klasický vzhled předního grilu korunovaného tradiční soškou „Duch extáze“, který Rolls Royce používá již od roku 1911 na všech svých modelech. Bixenony s LED technologií dodávají masce Hyperionu vizáž sportovní elegance.

Konstruktéři od Pininfariny rádi používají materiály i postupy, jejichž realizace u sériové výroby není možná. Velká část detailů na Hyperionu byla vyrobena technologií půjčenou z výroby luxusní jachet. Dvířka jsou z masivního dřeva mistrnými řemeslníky z doků Azimut či Riva Yachts. Samotná karoserie je pak z uhlíkového vlákna. Na mnohá řešení dílů Hyperionu si Pininfarina přizval světové špičky ve svých třídách. Fraschini pro karbonové díly, Isoclima dodala vozu povrchové a finální úpravy, Triom zajistil na míru šité světlomety a Fondmetal vyrobil unikátní litá kola.

Na vrcholném detailu, hodinách palubové desky, pracovali hodináři švýcarské ikony Girard-Perregaux. Vzali svůj legendární model jménem Vintage 1945 Tourbillion, při jehož vyslovení znalcům běhá mráz obdivu po zádech, a upravili jej tak, aby si majitel Hyperionu, Roland Hall mohl celé tělo hodinek z palubovky vyjmout a zasadit do samostatného řemínku s dokonale padnoucím pouzdrem. Vzniká tak další partnerství mezi značkou luxusních vozů a ikonami hodinářství, jako tomu je například mezi Aston Martin a Jaeger-LeCoultre či AMG s IWC. Pokud je Hyperion zasvěcen úctě památky božského designéra, nemělo by nám být ani líto, že navždy bude jediným exemplářem, jehož cena není vyčíslena, stejně jako nelze vyčíslit cenu života Andrea Pininfariny.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here