Fascinace týdne: Nejlákavější modely autosalonu v Detroitu

0
1190
Řekněme si to upřímně, ekologické Ferrari naše srdce nerozbuší a naše emoce nerozdmýchá… Ano, z racionálního hlediska jsem nadšen, že se tímto směrem začíná ubírat většina světa a časem třeba problém akceptují všichni a vývoj v oblasti zelené dopravy se posune o výrazný krok dále, ale Ferrari na biopalivo? Zvykejte si!
I Amerika totiž začíná bažit po ekologii, dříve přemotorované pick-upy s neuvěřitelnou spotřebou a jistota dostupnosti levné ropy jsou tatam, restrikce a omezení začínají platit pro všechny a i když jindy ekologická Toyota nedávno představila typický obří pick-up, ostatní automobilky začínají hledat cestu, jak omezení splnit. Obzvláště pro automobilky jako je Ferrari činí tento trend jisté problémy, loni musela značka z Maranella dokonce zaplatit pokutu 840 tisíc dolarů za porušení limitů ve spotřebě paliva. Proto není s podivem, že se na autosalonu objevuje Ferrari F430 Spider Biofuel, v Americe oblíbený spider s duálním palivovým systémem.
Ferrari F430 Spider Biofuel: Svalovec z biopotravin
S největší pravděpodobností F430 znáte, a pravděpodobně nejen z našeho článku „F430: Ohnivá krev Itálie“. Ale tento Spider Biofuel v sobě ukrývá lehce odlišné srdce než ryzího sportovce, toto je sportovec, který chodí pro svou stravu do nejbližších biopotravin v kombinaci se stravou klasickou – osmiválcový motor totiž spaluje nejen běžný benzín, ale i líh (palivo E85). A protože se jedná o Ferrari, není s podivem, že nový motor je ještě výkonnější, úpravami mu technici zvedli výkon o 7 kW, současně se však zvedla i spotřeba o 5%. A jaký je tedy přínos ekologii? Minimalistický, 5% nižší produkce CO2…! Má tedy tato cesta vůbec smysl? Pravděpodobně ano, jedná se o první pokusy, ale Ferrari nedávno deklarovalo, že do roku 2012 sníží emise svých vozů o 40%, neuvěřitelné!
Vážnějším kandidátem asi bude nově představená studie F250, která sice nevypadá jako Ferrari v pravém slova smyslu, ale ekologičtějším vozem určitě bude – šestiválcový motor umístěný vpředu by měl mít objem 2,5 litru a výkon 250 koní, spalovat bude samozřejmě opět kombinaci benzínu a etanolu, zda však automobilka přistoupí na výrobu tohoto menšího modelu těžko nyní odhadovat.
Audi R8 V12 TDI: Nekompromisní supersport
Zrychlení 0 na 100km/h lehce přes čtyři sekundy, maximální rychlost přes 300 km/h, brutální točivý moment 1000 Nm a výkon 368 kW, náhon na všechna čtyři kola k tomu, má smysl ještě něco dodávat? Čísla mluví sama za sebe, jako další pozitiva světové novinky připočítejte neotřelý futuristický design působící jako vozidla ze sci-fi filmu Já, robot a nová hračka se stává skutečnou návnadou motoristických gurmánů. Na závěr je vhodné zmínit další obrovské pozitivum vozu, zvláště pak motoru, který plní přísná kritéria emisní normy Euro 6 – ta vstoupí v platnost až v roce 2014 a výrazně omezuje emise oxidu dusíku.
Lexus LF-A Roadster: Vhozená rukavice
Už delší dobu vozí Lexus po autosalonech studii pořádného supersportu, a pokud jsme R8 zmiňovali jako hračku pro motoristické gurmány, LF-A Roadster jejich pozornosti také rozhodně neunikne. Lexus je značka, kterou je občas složité si někam zařadit. Divize Toyoty se vyznačuje většinou inovativními technologiemi, s ohledem na ekologii a prvotřídním zpracováním, které mnohdy převyšuje i produkci těch nejluxusnějších a nejvyhlášenějších značek světa. Avšak LF-A by byl vhozenou rukavicí úplně do jiného ringu, s desetiválcem vpředu a výkonem přes 370 kW by měl dosahovat rychlosti přes 320 km/h a díky dalším technickým specifikacím se pravděpodobně bude jednat o opravdu přitažlivý supersport. Na podzim letošního roku pravděpodobně zjistíme odpověď.
Cadillac CT Coupe Concept: Pokračovatel rodu
Tento koncepční model vychází ze sériového sedanu CTS, designéři navazují na velmi přitažlivý design charakteristický pro celou produkci americké značky a pravdou zůstává, že velmi ostrý robustní egoistický vzhled dodává všem modelům vysokou atraktivitu a naprosto dokonale zachycuje charakteristickou cílovou skupinu majitelů vozů. Uvnitř vozu zapůsobí sportovní sedačky světoznámé značky Recaro, černožluté čalounění i kvalitní audiosystém, po silnici automobil žene šestiválcový motor s objemem 3,6 litru a výkonem 227 kW.
A co dalšího je na detroitském autosalonu k vidění? Vzhledem k celosvětovému významu a výjimečnému postavení autoshow v severní Americe přikládají salonu všichni výrobci značný význam, snaží se prezentovat nejen své současné modely a koncepty, ale i novinky a hlavně nově zveřejňující se úspěchy na jednotlivých trzích nebo v patřičných oblastech. Za vidění rozhodně stojí naprosto odzbrojující luxusní limuzína Maybach 62 S Landaulet nebo také hybridní sportovní limuzína Fisker Karma s velmi čistým a oku lahodícím designem (tiskovou zprávu z naší sekce Daily Dreamlife čtěte zde).

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here