Fascinace týdne: Porsche odhalilo interiér modelu Panamera

0
1213
Na druhou stranu, pokud máte vášeň pro Porsche, potřebujete větší vůz a nechcete se smířit s Cayenne, pak Panamera může být ta nejlepší volba. Přesně toto si v automobilce myslí a přesně takto model prezentují, jejich zacílení směřuje i k firemním vozovým parkům. Bude Panamera stejným úspěchem jako Cayenne?
Odhalení exteriéru vozu bylo překvapením, křivky vozu vzbudily různé emoce a konformita designu zaskočila příznivce i odborníky. Zejména zadní partie pak byly tématem k nekonečné diskuzi. Snaha designérů vytvořit z legendárního a nestárnoucího designu 911 nový směr se totiž Porsche zatím nikdy nevyplatila a nakonec se v automobilce vraceli k lety prověřeným a tolik oslavovaným křivkám. Nicméně Panamera již není typickým Porsche podobně jako Cayenne, proto ani nemůžeme očekávat, že do tradičního designu by bylo možné vměstnat tolik dveří.
Zato interiér působí, že se do něj podařilo vměstnat celý řídící panel pro největší Airbus A380. Mohutný středový panel s výraznými hliníkovými prvky souběžně pokračuje jak po podlaze, tak i po střeše vozu a svými ostrými rysy připomíná spíše velmi velký mobilní telefon Vertu než pověstný Porsche design. Přesto by však měl mít jak řidič, tak spolucestující dostatek prostoru. A to bez výjimky předních nebo zadních sedadel. Přední sedadla jsou nastavitelná 18 různými způsoby, zadní sedadla 8 způsoby. Všechny sedadla jsou zajímavou kombinací sportovních sedaček s konzervativním vzhledem luxusních sedadel. Prostornost interiéru by měla být jedna z dalších zbraní, Panamera se svou šířkou 2920 mm totiž překonává i například Mercedes-Benz třídy S, a ve srovnání se může postavit třeba vedle Bentley Continental nebo Maserati Quattroporte.
Jak je u Porsche zvykem, zákazníci si budou moci výrazně personalizovat své požadavky na vůz a vybrat si opravdu podle vlastního přání. V nabídce bude 13 odlišných kombinací barev i materiálů, možnost přidávat další prvky k sedačkám, nebo je zaměnit za sportovní, zvukový systém Burmester bude mít 17 reproduktorů s výkonem přes 1000 wattů a přidat bude možné třeba i bezdrátovou technologii Bluetooth.
Panamera bude v prodeji od září, první vozy budou poháněny výhradně osmiválcovým motorem o objemu 4,8 litru a s výkonem 400 koní, alternativně ve verzi turbo s výkonem 500 koní. Základní verzi zrychlení z 0-100 km/h vezme 5,6 sekundy, v závislosti na specifikaci modelu pak Panamera dokáže zrychlit a v nejvyšší verzi Turbo bude dosahovat maximální rychlosti 303 km/h. Finální prodejní cena se také změnila k lepšímu a základní verze by měla být k dostání pod 2 miliony korun.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here