Osud Donny Karan byl zpečetěn ještě před jejím narozením. Do světa módy Donně otevřeli dveře její rodiče: matka modelka, po které návrhářka zdědila osobitý šarm a krásu, a nevlastní otec krejčí. Během svého dospívání na Long Islandu se Donna postupně učila rozpoznávat rozmanité druhy látek, kreslila své nejranější návrhy a seznamovala se s náročným životem v prostředí přehlídkových mol a světel reflektorů.
Pro nikoho proto nebylo velkým překvapením, když mladá návrhářka ve svých dvaceti letech začala studovat na prestižní návrhářské škole Parson’s School of Design. Již v době svého studia získala Donna brigádu u tehdejší slavné návrhářky Anne Klein a během několika málo let se zde vypracovala na hlavní návrhářku. Ani s tímto postem se ale ambiciózní designérka nespokojila a v roce 1985 založila svou vlastní firmu s názvem Donna Karan New York. „Budu raději podporovat New York, než cokoliv jiného na světě, protože New York pro mě znamená svět.“
New York je zároveň jedním z největších zdrojů návrhářčiny inspirace. Hektický život, nespočet nejrůznějších stylů a jejich prolínání tvoří studnici, ze které Donna Karan čerpá nápady po celou svou kariéru. Hned první kolekce značky Donna Karan sklidila obrovský ohlas a vynesla Donně titul Návrhářka roku.
Na své první zákazníky potom Karan nemusela dlouho čekat. Její kolekce sedmi základních kusů oblečení, které by ve svém šatníku měla mít každá žena, se stala téměř legendou ve světě módy. Jednoduché kusy, jež se dají libovolně kombinovat, se staly esenciálními především pro mladé ženy právě nastupující na pracovní trh. Sedm kusů se v průběhu let rozrostlo na více než 200 jedinečných návrhů.
O pár let později ale Donna opustila škatulku „profesionálního oblečení“ a přišla s novou značkou DKNY, která představovala levnější šaty zejména pro mladé ženy. „Dnešní móda je o smyslnosti – jak se žena cítí uvnitř. V osmdesátých letech ženy nosily vypasované kostýmy s vycpanými rameny, aby vyvolaly výrazný a silný dojem. Dnes jsou ženy více spokojené se svými těly – už se nepotřebují schovávat za své oblečení.“ Největší inspirací pro DKNY údajně byla Donnina první dcera Gabby.
V devadesátých letech Donna Karan svou značku prodala francouzskému módnímu gigantovi LVHM, což je firma, která sdružuje světové výrobce luxusního zboží, za více než 600 milionů dolarů, ale zůstala na svém postu návrhářky. V oblečení, jež Donna navrhla můžete často spatřit celebrity, ale i americké politické osobnosti – Bill Clinton si například oblékl oblek značky Donna Karan na svou předvolební kampaň.
„Všechno ve vašem životě musí být v rovnováze,“ říká milovnice východního náboženství a podle této filosofie se snaží tvořit své návrhy. Rovnováhu si snaží udržovat i mezi svou prací a osobním životem. Velkou radostí Donny je jejích sedm vnoučat, kterým se věnuje vždy, když si ve své náročné profesi najde volnou chvilku. „Všechno, co ve svém životě dělám, je záležitost mého srdce, těla a duše.“