BVLGARI: Dědictví krásy a slávy

0
1616




Bulgariové mají své kořeny zapuštěny hluboko do dávné minulosti, kde v Řecku před mnoha staletími patřili k mistrům zpracování stříbra. Jejich sláva ale překročila Peloponés až s odchodem Sotoria Bulgari z rodné vesnice Epirus do Itálie. Zručný sedmadvacetiletý řemeslník položil milník v roce 1884, když otevřel svůj první obchod v římské Sistině. Štafetu drobného podniku převzali v roce 1905 synové Sotoria, Constantino a Giorgio, kteří pomohli otci otevřít butik na Condotti. Ten je až po dnešní dny vlajkovým obchodem Bvlgari. Bratři se plně ponořili do úpěnlivého studia drahých kamenů, šperků, hodinek a designu. V jejich rukou značka doslova ožila a napříč světovými válkami rostla.

Hodnoty a šlechetnost, které od samého počátku reprezentovaly dědictví Bulgariů se odrazily i v soukromých životech členů rodiny. Constantino s manželkou Laurou ve svém domě  za druhé světové války ukrývali židovské uprchlíky. Posmrtně za to byli v roce 2003 oceněni řádem Šlechetní mezi národy. Na sklonku svých životů, v šedesátých letech, se Constantino a Giorgio zcela odpoutali od celosvětového francouzského módního diktátu. A vytvořili svůj vlastní osobitý styl, který se i dnes vyznačuje směsí řeckého a římského klasicismu ve spojení s italskou renesancí. Je to ten styl, který z rodinného podniku vytvořil impérium Bvlgari.

Jako poslední krok ve tvorbě dědictví pro nastupující generaci, otevřeli oba bratři společnými silami brány zahraničnímu úspěchu. Na počátku sedmdesátých let začaly šperky z dílny Bulgariů dobývat zaoceánský New York a následně velmoci luxusu – Ženevu a Monte Carlo, střelou do černého se stalo otevření pobočky v srdci Paříže. V osmdesátých letech celosvětový úspěch podložili vlastní kolekcí hodinek. Tento krok se značce natolik vyplatil, že založil švýcarskou divizi Bvlgari Time ve městě Neuchatel, která se věnuje výhradně produkci horlogerijních skvostů. Zaměstnává na 500 lidí a dnes dělá 29% celosvětového obratu Bvlgari.

Dědictví je plně předáno do rukou třetí generace Bulgariů přesně sto let od dne, kdy Sotorio otevřel svůj první obchůdek v Sistině. Do čela impéria jsou postaveni synové zesnulého Giorgia, Paolo a Nicola Bulgari, sekunduje jim Francesco Trapani, syn Constantina, který se na zlatem vydlážděnou věčnost odebral již v roce 1973. Byl to právě Nicola, kdo vychoval a dal světu Fawaze Gruosiho, který za jeho plné podpory a povzbuzování odešel a založil vlastní značku De Grisogono. Nová krev přinesla novou strategii a Bvlgari se vstupem do devadesátých let rozšiřují své působení i na svět uměleckých parfémů a módních doplňků. Ať už se vydali tam či onam, vždy je doprovázela nejvyšší řemeslná zručnost a rodinné hodnoty či záruky nejvyšší kvality. I to zajistilo úspěšný vstup Bvlgari na burzu, vlivem které je dnes 45% impéria v rukou zahraničních investorů.

Na nejméně zoranou půdu vkročili dědici značky v roce 2001, kdy ohlásili založení sítě luxusních hotelů a resortů sjednocených pod vlajkou Bvlgari. Za pouhých sedm let se tato vize uskutečnila v Milánu, na Bali a v Tokyu. Ubytováním v nich se mohou hosté hýčkat od částek 13250Kč za osobu na noc až do 140000Kč za jedinou noc v královském apartmánu.

Dědictví Bulgariů se dnes odráží v mnoha odvětvích. Ale tím jedním, pro nějž jsou nejvíce vzpomínáni již 125 let, jsou šperky. Hluboké porozumění skládání barev a tvarům je představováno každým jedním kouskem. Okouzlující, podmanivé a magické. Zpracování na úrovni umění a ceny na hladině super luxusních vozů. Zkrátka mezi facetami drahokamů vsazených do šperků Bvlgari se miliony korun rozplývají velmi rychle.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here