Tento skutečně exkluzivní koncept má prostřednictvím březnového autosalonu v Ženevě světu ukázat, jakým směrem se hodlá BMW dále ubírat. Také zde bude BMW prezentovat nové technologie, které hodlá v budoucnosti hojně využívat. Pro tuto událost BMW zvolilo formu dvoumístný roadster.
BMW se prezentuje jako součást dnešního a do budoucnosti vkračujícího světa ovládaného internetem a dalšími mobilními inteligentními sítěmi. Snaží jít s touto dobou ruku v ruce a využít těchto technologií k většímu požitku z jízdy. S autem si lépe porozumíte a snáze ho budete ovládat. Zajištěna tak bude i větší bezpečnost.
Pohonnou jednotkou je zde elektřina. Nebude to na velké závodění, ale spíše na dokonalou symbiózu automobilu, řidiče se spolujezdcem a životním prostředím.
Kromě pohonu je zde také důležitý vzhled. Nový Vision ConnectedDrive nezapře podobu předchozího sportovně laděného hybridu Vision EfficientDynamics a jeho vzhled karoserie je dále propracován, aby případně obstál i v sériové výrobě. Maska automobilu je laděna více agresivně, ostré hrany předpokládají rychlejší dynamickou jízdu. Klasický tvar chladiče je ještě doplněn o další pár situovaný přímo pod světlomety.
BMW Vision ConnectedDrive má dlouhou kapotu s dozadu pokračujícími plynulými liniemi. Celkový propracovaný dynamický design umocňují 20palcová kola a dva velké výfuky. Na předních i zadních světlometech jsou umístěny senzory, které neustále monitorují dopravní situaci, v momentě vás tedy upozorní na snížení rychlosti. Místo zrcátek naleznete antény, přes které se auto spojuje s okolním světem a zachycuje tak důležitá navigační data.
Skutečnou novinkou, kterou ocení snad každý řidič, je 3D komunikační interface na palubní desce. V každém momentu prezentuje pro jízdu skutečně důležité informace na Head Up displaji. 3D technologie umožní zvýraznění (posunutí do popředí) důležitých aktuálních informací o průběhu cesty, jako je například snížení rychlosti, zatímco ne tak důležité informace budou v pozadí.
Výstřední design má na svědomí zcela nový tým vedený Adrianem von Hooydonkem, plynule ale navazuje na exšéfdesignéra Chrise Bangla.
Možná je koncept BMW skutečně příliš výstřední a do budoucnosti směřující, ale pohled do budoucnosti nikdy není na škodu. Někdo se možná těší a někdo se modlí, aby budoucnost zůstala budoucností.
Pokud od 3. do 13. března nemáte co na práci, určitě se zajeďte podívat na autosalon v Ženevě. Na vlastní oči budete moci zhodnotit tento úžasný koncept od BMW, ale jistě se najdou i další modely, které budou stát za zhlédnutí.