Celý příběh nové mladší sestry R8 začal již na podzim roku 2009 na Autosalonu ve Frankfurtu. Zde byl představen koncept e-Tron s čistě elektrickým pohonem. Každý motor měl pohánět jedno kolo, aby bylo dosaženo nepostradatelného quattra. S výkonem 313 koní a točivým momentem 4500 Nm se ze strany Audi jednalo o velmi divokou fantazii, která neměla dlouhého trvání.
Druhý koncept e-Tronu se objevil hned v zápětí v Detroitu v lednu 2010. Podobu nového elektromobilu se Audi snažila přetvořit do více reálné podoby, ale celoelektrický pohon stále zůstává. Motory zde byly použity už jen dva, a proto musel klesnout výkon (204 koní) i točivý moment (2650 Nm). I po stránce designu musela Audi ustoupit od divokých kreací budoucnosti a přijmout reálné možnosti.
Poslední zprávy z června roku 2010 ohledně konceptu e-Tron mluvily jasně. Rok 2013 je konkrétním datem, kdy má novinka od Audi spatřit světlo světa prostřednictvím sériové výroby, a bude se jmenovat Audi R4. Tento model by měl vycházet z druhého konceptu e-Tronu, i když pohonnou jednotkou nebude elektromobil, ale klasický spalovací motor, takže z e-Tronu zdědí pouze úžasný design.
Na výběr by mělo být dokonce ze dvou motorů, první benzínový a druhý naftový. U benzínového motoru 1.4 TSI by mělo být k dispozici 180 koní. Naftový motor 2.0 TDI, který je také u modelu TT nebo Golfu GTD, měl disponovat 170 koňskými silami. Cena základní verze se měla pohybovat kolem 22 000 euro
Dalším členem rodiny e-Tron, který byl představen v Paříži v říjnu 2010, se stal Spyder. Audi konečně prozřela a stále více se blíži reálné sériové výrobě, Spyder totiž používá k pohonu klasický hybrid. Roadster má pod kapotou třílitrový šestiválcový dvojitě přeplňovaný diesel s výkonem 300 koní, který je doplněn dvěma elektromotory, které přidávají dalších 87 koní. Spyder byl také velkou hvězdou u příležitosti slavného závodu v Le Mans 2011, kde se s ním Audi opět řádně pochlubila a ukázala, jak budou fungovat nové technologie v automobilovém průmyslu.
Už v květnu letošního roku ale přišla velmi překvapivá zpráva. Audi rozhodlo, že R4 se do výroby nedostane. Usoudilo tak na základě faktů, že R4 by byla příliš velkým konkurentem modelu TT a to není v jejím zájmu.
Ani e-Tron, ani Audi R4 tedy světlo automobilového světa jen tak nespatří. Možná prvním modelem, který se na elektrický pohon e-Tron může těšit, je Audi A1, které se plánuje na rok 2013. Ovšem i u tohoto modelu probíhá horká diskuze ohledně pohonu. Do té doby se tedy může ve světě Audi udát mnoho dalších zásadních událostí…