Audi má jasno: Konec spekulací nad R4

0
1036

Celý příběh nové mladší sestry R8 začal již na podzim roku 2009 na Autosalonu ve Frankfurtu. Zde byl představen koncept e-Tron s čistě elektrickým pohonem. Každý motor měl pohánět jedno kolo, aby bylo dosaženo nepostradatelného quattra. S výkonem 313 koní a točivým momentem 4500 Nm se ze strany Audi jednalo o velmi divokou fantazii, která neměla dlouhého trvání.

Druhý koncept e-Tronu se objevil hned v zápětí v Detroitu v lednu 2010. Podobu nového elektromobilu se Audi snažila přetvořit do více reálné podoby, ale celoelektrický pohon stále zůstává. Motory zde byly použity už jen dva, a proto musel klesnout výkon (204 koní) i točivý moment (2650 Nm). I po stránce designu musela Audi ustoupit od divokých kreací budoucnosti a přijmout reálné možnosti.

Poslední zprávy z června roku 2010 ohledně konceptu e-Tron mluvily jasně. Rok 2013 je konkrétním datem, kdy má novinka od Audi spatřit světlo světa prostřednictvím sériové výroby, a bude se jmenovat Audi R4. Tento model by měl vycházet z druhého konceptu e-Tronu, i když  pohonnou jednotkou nebude elektromobil, ale klasický spalovací motor, takže z e-Tronu zdědí pouze úžasný design.

Na výběr by mělo být dokonce ze dvou motorů, první benzínový a druhý naftový. U benzínového motoru 1.4 TSI by mělo být k dispozici 180 koní. Naftový motor 2.0 TDI, který je také u modelu TT nebo Golfu GTD, měl disponovat 170 koňskými silami. Cena základní verze se měla pohybovat kolem 22 000 euro

Dalším členem rodiny e-Tron, který byl představen v Paříži v říjnu 2010, se stal Spyder. Audi konečně prozřela a stále více se blíži reálné sériové výrobě, Spyder totiž používá k pohonu klasický hybrid. Roadster má pod kapotou třílitrový šestiválcový dvojitě přeplňovaný diesel s výkonem 300 koní, který je doplněn dvěma elektromotory, které přidávají dalších 87 koní.  Spyder byl také velkou hvězdou u příležitosti slavného závodu v Le Mans 2011, kde se  s ním Audi opět řádně pochlubila a ukázala, jak budou fungovat nové technologie v automobilovém průmyslu.

Už v květnu letošního roku ale přišla velmi překvapivá zpráva. Audi rozhodlo, že R4 se do výroby nedostane. Usoudilo tak na základě faktů, že R4 by byla příliš velkým konkurentem modelu TT a to není v jejím zájmu.

Ani e-Tron, ani Audi R4 tedy světlo automobilového světa jen tak nespatří. Možná prvním modelem, který se na elektrický pohon e-Tron může těšit, je Audi A1, které se plánuje na rok 2013. Ovšem i u tohoto modelu probíhá horká diskuze ohledně pohonu. Do té doby se tedy  může ve světě Audi udát mnoho dalších zásadních událostí…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here