6 kroků, které dostanou vaše podnikání mezi lidi

0
1019

Vložili jste do svého podnikání srdce, ale pořád se vám nedaří získat ty správné zákazníky? Pořád čekáte, že se o vašem produktu či službě bude mluvit a psát? Na nic nečekejte a odpíchněte se od země s radami, které pro vás nachystal Jonah Berger ve své knize Jak stvořit pecku na trhu. Díky knížce se vaše dosavadní snahy přemění v úspěch.

podnikání

Kdo je Jonah Berger?  

Jonah Berger působí na katedře marketingu fakulty Wharton School na Pensylvánské univerzitě v USA. Zabývá se tím, jak lidé vnímají vliv médií a reklamy.

Bergerovy přednášky jsou publikované v předních akademických časopisech a denících jako je The New York Times, The Wall Street Journal apod.

Tento článek vám přiblíží kroky z jeho knihy, ve které na základě svého výzkumu popsal šest kroků, které vám pomohou, aby se vaše podnikání nebo projekt uchytil mezi lidmi.

Není přece možné, aby se o něčem, co nemá tak valnou hodnotu a užitek pro společnost, psalo jako o život a o vašem projektu se nikdo nezmínil. Udělejte za tichem a nezájmem tlustou čáru a inspirujte se kroky Bergera, které vaše podnikání posunou o něco dál – k lidem. Rady z knihy Jak stvořit pecku na trhu vám totiž pomohou k tomu, abyste se dostali do povědomí své správné cílové skupiny.

Na úspěch se nesmí jen čekat

Už roky se plácáte v podnikání, které si dosud nenašlo ty správné lidi, kteří by vaši snahu ocenili? Nečekejte na ovace a jděte napřed tomu, abyste sklidili své ovoce.

„V podnikání nemůžete čekat, až bouřka přejde, je nutné naučit se tančit v dešti.“Steve Jobs

Takže se chopte rady Steva Jobse a na nic nečekejte.

Dejte svému podnikání správný směr

Tady je slíbený seznam 6 kroků, které vaše podnikání popostrčí mezi lidi:

  • otázka společenské měny,
  • spouštěcí mechanismy,
  • emoce,
  • veřejně známé,
  • praktická hodnota,
  • příběhy.

Jonah Berger v krocích vytyčil to, co je podstatné pro váš podnik. Detaily si nastudujete v knize, ale teď se podíváme na výňatky, které vás nakopnout k jejímu přečtení a které vám hlavně dodají motivaci ke správnému uchopení vašeho podnikání.

Co je potřeba udělat, aby lidé začali mluvit a naše produkty a myšlenky se ujaly na trhu? Jedna možnost je vytvořit společenskou měnu. Lidé totiž dělají rádi dobrý dojem na ostatní, proto jim to musí naše výrobky umožnit, píše Berger ve své knize o otázce společenské měny.

Spouštěcí mechanismy vedou k mluvení, nákupům ale i užívání vašich produktů a myšlenek. Mrkněte proto do knihy od Jonaha, kde se s mechanismy seznámíte blíže.

Vedle toho jsou důležité i emoce, ale o těch až někdy jindy. Je jasné, že emoce mají na šuškandu a nákup obrovský vliv.

Podívejme se spíše na krok veřejně známé. Je totiž důležité soukromé přeměnit na veřejné a navrhnout výrobek tak, aby dělal reklamu sám sobě, pak bude předurčen k úspěchu. Více o tom, jak udělat ze soukromého veřejné, vám Jonah přesně popsal ve své knize na příkladech.

Pak už to chce jen 2 věci:

  • aby měl váš produkt či služba praktickou hodnotu a byl něčím výjimečný,
  • abyste ho podali se silným příběhem, který bude veřejnost zajímat.

„Staňte se světovými podnikateli, ať vyrábíte stroje nebo brambory. Vycházejme z názoru, že celý svět byl stvořen, aby sloužil nám, a my jsme se narodili, abychom sloužili celému světu. Dělejme třeba sebenepatrnější věc, ale dělejme ji nejlépe na světě.“ – Tomáš Baťa

A kdo se ještě nedostal k tomu, aby své sny a představy uskutečnil a postavil se na vlastní nohy ve světě podnikání, pro toho tu máme inspirativní čtení, které vás motivuje.

© Barbora Mikysková

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here