5 tipů, jak si užít svátky a nepřibrat

0
742

Svátky už jsou za dveřmi, ale klepou na ně i tučná jídla a nevítaná kila. Ty však nikdo nechce. Jak si tedy Vánoce užít, dobroty ochutnat, ale nepřibrat? My vás to naučíme, takže čaj do ruky a jdeme na to. Letošní svátky budou úplně jiné.

Najdete se tady?

  • Musím péct minimálně 12 druhů cukroví, protože Lenka peče 10.
  • Když tohle jsem ještě neochutnal.
  • Salát sníš, přece ho nevyhodíme.
  • Jako jít běhat? Když jsem se tak nacpala?

Plné stoly se prohýbají, vám je těžko, ale stejně seberete poslední síly a natáhnete se pro chlebíček. A pak běží další pohádka, tak se ještě mrknete. Vždyť kdy jindy se může člověk válet a fakt nic nedělat…

Pekla jste cukroví, ale nikdo jiný ho nežere? No tak ho sníte aspoň vy, ať ta práce není zbytečná…

Tisíce příkladů a tisíce (zlo)zvyků na Vánoce. Napište nám do komentářů, jaké tradice dodržujete a jak se o svátcích udržujete fit.

Vánoce mají vliv na vaši formu

Všechno to lenošení a ďobání je pro tělo docela šok. A není to škoda, rozladit si organismus a nabourat tu pečlivě a pracně vymakanou formu? Nabírání přes svátky je úplně zbytečné, takže se společně podíváme na to, jak si letos fyzičku a váhu udržet a Vánoce si přesto užít.

1. Každý pohyb se počítá

Zavřela na svátky posilovna? Nemusí to být důvod k tomu, abyste přivítali tukový polštář. Vydejte se s kamarády na sáňky, uspořádejte zimní koulovačku nebo vytáhněte brusle a rozjeďte se po rybníce za endorfiny.

Hlavní je jedno, pokud se doma ládujete, měli byste myslet na výdej energie. Ideální by bylo udělat alespoň 10 000 kroků denně nebo si doma nastavit stopky a zacvičit si HIIT trénink. Obvykle stačí i 30 minut a budete naprosto vyždímaní, ale také úplně spokojení, že jste pro své tělo něco udělali.

2. Když už neodoláte, zvolte menší zlo

Málokdo odolá vánočním dobrotám, takže pokud chcete baštit salát u pohádek, udělejte si lehkou variantu s jogurtem a majonézou.

Potřebujete mít cukroví, které si namočíte do čaje a kávy? Upečte si zdravé zázvorky s citronem, medem a voňavým kořením. Najděte si recepty, kde není lepek a hromada cukru a můžete zobat bez výčitek.

A rada na vánoční hodování: Pokud se chcete rozšoupnout, udělejte to jen na Štědrý den. Je to jeden večer, během kterého se tělo možná zavodní… Druhý den vám bude špatně, ale určitě po něm nepřiberete pět kilo, jako když budete papat až do Silvestra.

3. Zaplácněte se, ale zdravě

Narovinu, o Vánocích nezhubnete. Ale pořád se můžete zaplácnout něčím, co udrží váhu a tuk v rovině. Je to zelenina plná vitamínů, která zasytí a po které se vám nebude chtít do mastných chlebíčků a cukroví.

4. Pálíme kalorie raz dva

Znáte přírodní spalovače tuku? Je to i káva, která vás nakopne, takže než se půjdete třeba jen projít, nebo vyzkoušet po letech běžky, dejte si půl hodinky předem kávu.

Dobře fungují také ostrá jídla, která podpoří metabolismus. Je to hlavně chilli paprička a pepř. A kdo nevěří na přírodní zázraky, může zvolit doplňky stravy jako třeba synefrin nebo L-carnitin.

5. A co váha?

Pro váš klid se zvažte před svátky a pak na nový rok. Ať si můžete nastavit svá předsevzetí.

Když budete dodržovat naše rady, nemusíte přibrat ani kilo. Někdy však můžete být trochu oteklí. Důvodem je větší příjem sacharidů, po kterých se vaše tělo zavodní a vy si budete připadat, že jste nabrali pět kilo. Ale žádné strachy, je to jen voda. Ne tuky.

Na svátky určitě nepanikařte a užívejte si klidu a pohody. Nebo napadlého sněhu a svižných procházek se psem. Žijete přece pro tu kouzelnou atmosféru, ne pro jídlo a cukrovinky. Tak krásné a pohádkové svátky plné přátel, veselých dětských očí a dobrého a zdravého jídla.

© Barbora Mikysková

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here