Energii beroucí aprílové počasí aneb zažeňte jarní únavu!

Jaro klepe na dveře a vy byste se nejraději zavrtali do peřin a ještě si tak měsíc lenošili u teplého hrnku s čajem a dobrou knížkou. Louky jsou podél silnic zelené, ráno je světlo již před šestou a pomalu se nám do bytů dostává sluníčko a jeho teplo. Proč jsme se stále neprobudili ze zimního spánku a cítíme se unavení? Vyžeňte jarní únavu a nalaďte se na první jarní dny. Vždyť jaro je nejkrásnějším ročním obdobím všeho nového, probuzeného a mladého!

Okolo vás se vše probouzí. Příroda setřásá poslední zbytky sněhu, ve kterém se objevují první sněženky. Květinářství vystrkují tulipány, petrklíče a hyacinty ven a jejich vůně se rozlévá po celém chodníku. Zvířata shazují zimní kožíšek a slunce se pomalu vkrádá mezi nás. Ptáci nás budí už před šestou hodinou a vesele nám štěbetají na cestu do práce za světla. Zkusme se letos na jaro připravit a nebýt otrávení únavou jako vloni. Osvojte si následující tipy a jarní únava si na vás nepřijde.

Naordinujte si detox organismu

Po zimním stravování, kdy člověk obecně potřebuje více sacharidů a tuků, jsme se ocitli trochu mimo formu. Nejen, že se lidem v zimních měsících nechce sportovat, ale navíc jsou zavření doma, usedají k televizi a po chladných večerech se zahřívají horkými čokoládami, svařákem a grogem. Tělo plné cukru je unavené a rozhodně se nezmátoří rychle a nebude připravené na jarní akci. Dopřejte tělu ozdravnou kůru a naplánujte si na týden či pár dní detoxikační jídelníček. Nejlepší, co tělu můžete dopřát, jsou ovocné a zeleninové šťávy, smoothie se semínky. Dostatek vody, vitamín C a B.

Ve zdravém těle, zdravý duch

Je na čase začít cvičit. Venku je teplo a můžete se pomalu vracet ke svému běhání. Nejprve vybíhejte velmi pozvolna a volte kratší tratě. Navyšujte si cíle a vzdálenosti pomalu ať se hned po zimě nepřetáhnete. Dlouhým vysedáváním na gauči a před televizí jsme zkrácení a potřebujeme své tělo dostat do formy. V posilování je dobré začínat stejně jako s během. Věnujte se častému protahování. Ideální volbou je v tomto případě jóga nebo pilates. Zpevníte si střed těla, což je pro posilování nesmírně důležité a můžete pak přidávat další cviky na ruce, nohy, záda. Naučte se protahovat už po probuzení v posteli. Otevřete si okno a dýchejte u toho čerstvý vzduch.

Před spaním vyvětrejte

Než ulehnete do peřin, otevřete si na chvíli okno a celou ložnici si vyvětrejte. Bude se vám usínat lépe než v přetopené místnosti. Zároveň tak přijdete na lehčí myšlenky a uklidníte se při nočním zvuku…ať už vám z dálky k oknu doléhá soví houkání, nebo slyšíte zvonit tramvaje…mimo to vás nic rušit nebude.

Vystříbřete si jídelníček

Po jarním detoxu je dobré, když si upravíte celkový jídelníček a budete pokračovat v očistě. Doporučujeme vybírat světlé a lehké maso jako je kuřecí a krůtí. Vedle drůbeže je vhodné zařazovat do jídelníčku ryby. K masu neodmyslitelně patří zelenina, na které byste neměli šetřit. Zkuste čerstvé saláty, ředkvičky, okurek a rajčata. Zdravý cukr vám dodá ovoce, které se pomalu začíná objevovat v obchodech a na trzích.

Vedle základu, který si po čase osvojíte, se můžete inspirovat i dalšími radami.

  • Vydejte se do přírody a načerpejte v ní energii
  • Uspořádejte si byt a vneste do něho jaro díky květinám
  • Obnovte svůj šatník
  • Nové období, nová síla a motivace – plánujte
  • Shazujte kila do léta v klidu a s předstihem
  • Sluneční paprsky vám vykouzlí úsměv na tváři
  • Pečujte o své tělo hydratačními krémy a masážemi
  • Choďte s přáteli ven do parků a na procházky

© Barbora Mikysková


 

Tags: , , , , , , ,

O autorovi: Martin Olejník

 

 

Další články v kategorii Osobní rozvoj

 

Buď první a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 
 

Přihlašte se k newsletteru


poskytuje MailChimp!
 
 
 

 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme