Konec sebelítosti! Nastal čas vzít věci do vlastních rukou a makat!

0
1716

Zažil to asi každý z nás. Nemáte den, ale možná nemáte ani ten pravý rok. Většina věcí se vám nedaří, všechno na vás padá a nejste se sebou spokojeni. O tom, že se vám nechce do žádné práce, povinností a možná ani zábavy, se nemusíme zmiňovat. Pocit vyhoření a naprosté demotivace si za život prožije každý z nás. Jak se s takovou situací vyrovnat a jak ji zahnat co nejrychleji? Pokusíme se vám poradit a dokázat vám, že nic není ztracené, stačí chtít a věřit.
mountain-climbing-802099_1280

Když se dostaví deprese

Nikdo nemá život jednoduchý a vždy se najdou chvíle, kdy se lidem do klína vylije celý hrnek neštěstí. Nenaplánujete to, nepřipravíte se a ještě se to stane v tu nejhorší možnou dobu. Ve finanční či vztahové krizi, v době, kdy stres již navršil možnou míru snesitelnosti a v jehož návaznosti pokulhává i zdraví. Pocity bezmoci a tísně se zvětšují. Na řadu přichází lítost, vztek, smutek a deprese. Všechny projevy jsou naprosto přirozené a nemá smysl si je vyčítat. Neměly by ale přerůst zdravou a rozumnou míru. Všemu se musí jednou utnout tipec a tak byste měli skoncovat i s lítostí vlastní osoby.

Potlačte sebelítost a začněte makat

Český spisovatel Vladimír Páral jednou řekl: ,,největším jedem života je sebelítost,“ a měl pravdu. Sebelítost a její prohlubování nesvědčí ničemu a tomu dobrému už vůbec ne. Sebelítost a rezignace na vše podstatné a důležité i nedůležité není řešením. Ba naopak. Je právě tím nejhorším způsobem, jak řešit depresi a vyhoření ať už pracovní či osobní.

Už se ve smutku topíte příliš dlouho a říkáte si, že další den v rezignaci a porušování svých nastavených pravidel a pracovních plánů už nic víc nezkazí? Jste na omylu, každým dnem si své trápení prodlužujete a každým dnem tak ztrácíte naději, že se sebelítosti postavíte. Zkuste zítra vstát a začít od ZAČÁTKU. Důležitým momentem je ROZHODNUTÍ. Dalším krokem je CHTÍT. Vykročení z takové životní situace není jednoduché, ale dá se to zvládnout za těchto předešlých kroků. Jděte na to a myslete na sebe, ať to zní jakkoliv sobecky. V tomto případě je sobecké myšlení správné. Jedná se o váš život.

Buďte sami sobě příkladem

Stanovte si plán duševní a zdravotní rekonvalescence. Udělejte si harmonogram pracovních úkolů, procesů, které vás povedou k lepším zítřkům. Naordinujte si pohyb, duševní a relaxační klid a své úkoly hlavně plňte. Za každé dobře a poctivě odvedené úkoly na sebe buďte pyšní a hýčkejte se. Zkrátka, buďte sobě příkladem. Buďte na sebe pyšní! Jste ve složité a vypjaté situace, ve které to nemá nikdo jednoduché. Vy jste ale na správné cestě!

Zvládnete to a budete inspirací pro okolí

Otřepali jste se z prvotních šoků a příprav na lepší budoucnost? Přesvědčili jste sami sebe, že takto vymyšlená cesta bude dobrá? Nyní je na čase přesvědčit i ostatní, že to myslíte vážně! Svěřte se s problémy a plány, které chcete realizovat. Podpora druhých a jejich motivace vám bude jistě přínosem.

Zase jste o kousek zkušenější a moudřejší

S pokročilým řešením a zpětným ohlédnutím se, si můžete říci, že jste o kus moudřejší a silnější. Proč? Dokázali jste se přemoci a zvládnout těžkou životní situaci. Dokázali jste se vzepřít vlastní mysli a nevůli. To je mnohdy složitější, než vzepřít se někomu jinému. Poučte se tedy ze svých chyb a jděte o kus dál. Jděte tak daleko, dokud nebudete znovu spokojení. Pak budete moci začít od píky. Od čistého začátku a věřte, že takový začátek se blíží. Každým dnem jste mu blíž a blíž.

© Barbora Mikysková

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here