Značky příštích generací

0
1021

Časopis Forbes, respektive jeho redaktoři Kurt Badenhausen a Maya Roney, sestavili společně s marketingovými konzultanty z Vivaldi Partners žebříček nejlépe rostoucích značek světa. Tedy značek, které si za poslední čtyři roky velmi velmi polepšily v očích marketingových specialistů a zákazníků. Stručně řečeno, nadnárodní značky kterým se podařilo výrazně zvýšit hodnotu svého jména či produktu. Jak jinak než vyjádřeno penězi.

A vítězem toho průzkumu, pojmenovaného zkratkou BBS – Behind the Balance Sheets, se stala společnost Apple. Z pohledu marketingových odborníků zejména díky svému produktu iPod a ruku v ruce k tomu náležející službě iTunes. Největšímu online skladišti hudby se podařilo prodat již přes 400 miliónů songů a v nemalé míře se to projevilo na růstu značky. Posuďte sami jak na tom jsou jednotlivé značky podle Forbes a ve Vašich vlastních očích… Našli jste nějaké výrazné rozpory?

Pozice
Značka
Hodnota(mld)
Změna
Obrat (mld)
1
Apple
$5.3
38%
$8.3
2
BlackBerry
$1.2
36%
$1.4
3
Google
$8.7
36%
$3.2
4
Amazon.com
$2.7
35%
$6.9
5
Yahoo
$6.8
34%
$3.6
6
Ebay
$7.4
31%
$3.3
7
Red Bull
$1.7
31%
$2.0
8
Starbucks
$3.0
25%
$5.3
9
Pixar
$2.9
24%
$0.3
10
Coach
$3.9
23%
$1.3
11
Whole Foods
$0.7
22%
$3.9
12
EA Sports
$6.9
22%
$3.0
13
MTV
$7.0
22%
$2.0
14
Samsung
$14.3
18%
$43.2
15
Victoria’s Secret
$6.8
17%
$4.2
16
Nike
$7.1
16%
$12.3
17
Toyota
$25.8
15%
$150.3
18
Formula One
$3.2
14%
$1.0
19
ESPN
$9.3
14%
$4.7
20
Harley-Davidson
$7.6
12%
$4.9

Hledáte jiné giganty, třeba jako Coca-Cola nebo Microsoft? Tak zrovna Coca-Cola na tom z pohledu budování značky, tzv. brandmaking, není zrovna optimálně a i přes fakt, že je nejdražší značkou světa s hodnotou 55 miliard dolarů, ztratila za poslední čtyři roky 4% ze své hodnoty a i nadále to vypadá, že v tomto trendu bude pokračovat…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here