Časopis Forbes, respektive jeho redaktoři Kurt Badenhausen a Maya Roney, sestavili společně s marketingovými konzultanty z Vivaldi Partners žebříček nejlépe rostoucích značek světa. Tedy značek, které si za poslední čtyři roky velmi velmi polepšily v očích marketingových specialistů a zákazníků. Stručně řečeno, nadnárodní značky kterým se podařilo výrazně zvýšit hodnotu svého jména či produktu. Jak jinak než vyjádřeno penězi.
A vítězem toho průzkumu, pojmenovaného zkratkou BBS – Behind the Balance Sheets, se stala společnost Apple. Z pohledu marketingových odborníků zejména díky svému produktu iPod a ruku v ruce k tomu náležející službě iTunes. Největšímu online skladišti hudby se podařilo prodat již přes 400 miliónů songů a v nemalé míře se to projevilo na růstu značky. Posuďte sami jak na tom jsou jednotlivé značky podle Forbes a ve Vašich vlastních očích… Našli jste nějaké výrazné rozpory?
Pozice
|
Značka
|
Hodnota(mld)
|
Změna
|
Obrat (mld)
|
1
|
Apple
|
$5.3
|
38%
|
$8.3
|
2
|
BlackBerry
|
$1.2
|
36%
|
$1.4
|
3
|
Google
|
$8.7
|
36%
|
$3.2
|
4
|
Amazon.com
|
$2.7
|
35%
|
$6.9
|
5
|
Yahoo
|
$6.8
|
34%
|
$3.6
|
6
|
Ebay
|
$7.4
|
31%
|
$3.3
|
7
|
Red Bull
|
$1.7
|
31%
|
$2.0
|
8
|
Starbucks
|
$3.0
|
25%
|
$5.3
|
9
|
Pixar
|
$2.9
|
24%
|
$0.3
|
10
|
Coach
|
$3.9
|
23%
|
$1.3
|
11
|
Whole Foods
|
$0.7
|
22%
|
$3.9
|
12
|
EA Sports
|
$6.9
|
22%
|
$3.0
|
13
|
MTV
|
$7.0
|
22%
|
$2.0
|
14
|
Samsung
|
$14.3
|
18%
|
$43.2
|
15
|
Victoria’s Secret
|
$6.8
|
17%
|
$4.2
|
16
|
Nike
|
$7.1
|
16%
|
$12.3
|
17
|
Toyota
|
$25.8
|
15%
|
$150.3
|
18
|
Formula One
|
$3.2
|
14%
|
$1.0
|
19
|
ESPN
|
$9.3
|
14%
|
$4.7
|
20
|
Harley-Davidson
|
$7.6
|
12%
|
$4.9
|
Hledáte jiné giganty, třeba jako Coca-Cola nebo Microsoft? Tak zrovna Coca-Cola na tom z pohledu budování značky, tzv. brandmaking, není zrovna optimálně a i přes fakt, že je nejdražší značkou světa s hodnotou 55 miliard dolarů, ztratila za poslední čtyři roky 4% ze své hodnoty a i nadále to vypadá, že v tomto trendu bude pokračovat…