Valentino Rossi: Žlutý plamen n°46

0
358

Zářivě žlutá kombinéza s výrazným číslem 46. Pro fanoušky již nemusíme nic dodávat. Právě mluvíme o jejich miláčkovi. Valentino Rossi, nejoblíbenější hvězda motocyklového dění, je považován za  nejlepšího závodníka, který kdy sedlal motocykl. Na žebříčku nejtučněji placených sportovců si zahřívá sedmé místo, hned za takovými jmény jako Tiger Woods nebo Michael Schumacher.

Odkojen motoristickou krví svého otce měl závodnímu prostředí velmi blízko. Za řidítka se poprvé vyšplhal ve dvou letech a aniž by něco tušil, ohromná kariéra byla odpálena. Mladičkého Rossiho to zpočátku táhlo k motokárám a bokem se věnoval minibikům. Oba seriály mu šly znamenitě a rodiče měli jasno – zplodili velký talent. S rostoucím věkem i zkušenostmi se charismatickému Italovi stále zužovalo zorné pole, až jasně uviděl svůj cíl, stát se motocyklovým šampiónem. První příležitost něco dokázat přišla roku 1993 v Italském poháru stopětadvacítek. Svůj stroj poškodil po sto odjetých metrech v první zatáčce. Závada šla opravit, vyjel do dalšího kola a tentokrát se vybořil v zátáčce číslo dvě. To byl pro mladičkého Rossiho, který se snažil zazářit, pohár hořkosti. Se sebevědomím někde u kotníků se na poslední chvíli vzchopil a celý závodní víkend završil devátým místem. Mnohému se přiučil od zkušených mazáků a vnitřně urostl. A to je přesně okamžik, kdy se příběh jménem Valentino Rossi začíná psát zlatým písmem. Dvoukolá mašina zapouští kořeny stále hlouběji a hlouběji do mladíkova srdce a stává se opravdovou vášní.

V sezoně 1996 se už naplno účastnil Světového šampionátu. Víc než cokoliv jiného sbíral pády a nedokončené závody. Těch bylo hned 5. Otec Valentina odmalička učil, že po pádu přichází úspěch. Radu svého otce si vzal skutečně k srdci a hned v zápětí téhož roku dohnal svoji Aprilii k prvnímu vítězství a to na Masarykově okruhu v Brně, který dodnes miluje. To ho nakoplo takovým způsobem, že další sezonu nedal nikomu šanci a suverénně exceloval v 11 z 15 závodů. Všem kritikům doslova vymetl zrak.

Hbitě stoupal kubaturami motocyklového mistrovství světa. V každé potřeboval rok na rozkoukání a načerpání zkušeností. Byl to vždy warm-up do dominantní druhé sezony, ve které byl jako nezadržitelný parní válec. Roku 1997 ve 125ccm, 1999 v 250ccm a královské kubatuře vévodí od roku 2001. Z královské kubatury MotoGP má už 5 titulů v řadě a právě zuby nehty bojuje o šestý..

Valentinův obrovský fanklub o něm mluví jako o skutečném válečníkovi. Australská Grand Prix 2003 je toho příkladem. Sám o ní mluví jako o největším okamžiku své kariéry. Závod je odstarvotán a Valentino se žene rychlostí 200km/h naprosto vyrovnaně se svými soupeři. Nehoda Troye Baylisse dělá zmatek. Valentino předjíždí nevědom si žlutých vlajek a je penalizován deseti vteřinami Stop&Go, což u MotoGP znamená vzdálenost celé cílové rovinky. Dostává o tom zprávu a něco se stane. Lusknutím prstů se  trhá od zbytku pole. Vystřelil vpřed jakoby vládl stroji z vyšší kubatury. Během pár kol střádá mohutný náskok 15 sekund, který i po sejmutí trestu bohatě stačí na vítězství. Valentino projíždí cílovou čáru po zadním kole v rychlosti kolem 150km/h a davy jsou k nezastavení. Velký okamžik.

Davy Valentina milují nejen pro jeho jezdecké schopnosti, zbožňují i jeho charisma. Po napínavém závodě a projetí cílové čáry začíná show číslo dvě. Zářivě žlutý jezdec střílí esa z rukávu v podobě různých bláznovin, které umí se svým strojem. Fanoušci šílí a snaží se za svým favoritem prodrat přes traťové komisaře až na trať.

Valentino je také známý pod několika přezdívkami. Rossifumi, Valentinik a nejznámější „The Doctor“ pro jeho dovednosti a preciznost. Navíc v Itálii oslovují the Doctor někoho, komu chtějí vyznat respekt. Rossi rád vtipkuje a sám mluví o důvodu, že nejvíce doktorů v Itálii se jmenuje Rossi. Proslavil číslo 46, což bylo i číslo jeho otce. Zůstává mu věrný i přes tradici světového šampionátu, že vítěz sezony vozí jedničku. Tu má Rossi ze zdvořilosti jen malou na rameni a velké číslo 46 s hrdostí vozí dále vstříc dalším triumfům…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here