Tři cesty k lepšímu soustředění

0
458
Není v těchto dnech větší překážky, která stojí mezi námi a bohatstvím ve všech aspektech života, než ztráta schopnosti soustředit se. Přesněji řečeno lidstvo neztratilo schopnost soustředit se, pouze se množství podnětů, které nás rozptylují, exponenciálně zvětšuje a naše mysli jsou přestimulovány.

Máme pro vás tři snadné cesty, které by vám mohly pomoci získat zpět svoji schopnost se soustředit a věnovat pozornost tomu, co vám přinese ovoce, které si opravdu přejete. Naše pozornost je jako déšť a to, čemu ji věnujeme, to v nás roste.

  1. Zamávejte se sociálními sítěmi. Instragram i facebook nám dávají nástroje, s jejichž pomocí nás nemusí nekonečný příval událostí ze životů lidí kolem nás rozptylovat. Například na facebooku můžete u každého jednoho příspěvku vpravo nahoře kliknout na tři tečky a zvolit možnost „Přestat sledovat…“ To stejné můžete provést přímo na profilu každého člověka, kterého máte v přátelích.Ponechejte si ve sledování pouze to, co vás posouvá, inspiruje a pomáhá na cestě k bohatství ve všech aspektech života. Bez kompromisů.Sice tím ztratíte přehled o životech druhých, ale získáte víc času mít přehled o svém vlastním životě a někam se posunout.
  2. Zamávejte s YouTube. Jeden z nejdokonalejších algoritmů, který existuje, má YouTube. Je schopen rozpoznat vaši náladu, životní situaci, zaměření, a proto se vám může stát, že vám náhle nabídne video, které se svým tématem týká situace, o níž jste třeba nikomu ani nepověděli. Není to náhoda.Můžete však využít u každého z videí tří teček a volby „Nezajímá mě“. Zvyknete-li si videa, která vám nepomáhají a neposouvají vpřed, označovat tímto štítkem, YouTube vás ještě lépe pochopí a vy tak jeho algoritmus snáze využijete k tomu, aby vám nabízel pouze obsah, který vás inspiruje.Pokud potřebujete občas vypnout u praštěných videí, otevřete si je na počítači v anonymním okně, anebo se odhlaste ze svého Google účtu na YouTube. Pak se tato videa nebudou počítat do algoritmu pro vyhodnocení dalších nabízených videí.

    Pokud se chcete stát mistrem soustředění, stáhněte si rozšíření pro svůj prohlížeč s názvem DF Tube, díky kterému můžete odstranit všechna nabízená videa a mít přístupný pouze řádek pro vyhledávání. Minimalizujete tím rozptýlení a budete si dívat pouze na obsah, který skutečně přímo vyhledáte. Takto pak bude vypadat vaše YouTube stránka, když se na ni přihlásíte.

  3. Zamávejte s mobilem. Pokud jej neumíte dobrovolně nechat vypnutý doma, když jdete na procházku ven, je to signál závislosti na digitální přítomnosti. Začněte se cíleně odpojovat od online světa a prožívejte více offline svět. Omezte čas, který trávíte zíráním do displeje, a místo toho zkuste chvíli nedělat vůbec nic.Pak si vezměte papír a tužku a položte si následující otázky. Proč mám nutkavou potřebu opakovaně kontrolovat, zda někdo nepíše? Co prožívám, pokud náhodou někdo napsal? Co prožívám, pokud nikdo nenapsal? Jakou svoji emoční potřebu naplňuji přítomností online? Kdy naposledy jsem prožíval/a krásný západ slunce aniž bych měl/a potřebu se na něj dívat přes displej a fotit jej? Proč mám nutkavou potřebu vidět stále nové věci na displeji? Proč je pro mě těžké být jen sám/sama se sebou v tichosti a radosti? Jsem emočně závislý/á na odezvě, kterou získávám z digitálního světa? Proč jsem na této odezvě závislý/á? Co mi schází v mém vlastním vztahu k sobě a nahrazuji si to z digitálního svět? Pokud budu mobil využívat stejně jako nyní po příštích 5 let, o kolik blíže budu svým snům?

Existuje mnoho cest, jak zlepšit své soustředění. Tyto tři se ubírají směrem snížení množství rozptylujících vlivů. Vaše mysl má neobyčejné dovednosti a Program Myšlením k bohatství je zde pro to, aby vám je pomohl začít co nejlépe využívat.

(S)mějte se krásně, Petr Štěpánek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here