Tajemství dlouhověkosti: Zázračná japonská polévka?

1
479

Okinawa je japonský ostrov, taktéž přezdívaný ostrov věčného mládí. Žije zde nejvyšší procento seniorů na světě. Ale pozor, nejsou to obyčejní senioři, které známe z evropských domovů důchodců a laviček v parku. Staré lidi bez energie, obézní a ležící na smrtelné posteli zde skoro nenajdete. Dlouhověkost, štíhlé postavy a pozitivní smýšlení, to je „stáří“, které definuje japonskou třetí generaci.It's_all_about_love

Říká se tomu plnohodnotný život. Chcete ho taky?

Mnozí obyvatelé Japonska se v dnešní době dožívají i více než 100 let. Jsou to aktivně žijící lidé, kteří do pozdního věku cvičí, netrpí cukrovkou, Alzheimerovou chorobou či demencí. Znají tajemství dlouhověkosti – tajemství dlouhého zdravého života.

Základem je správná strava, bohatý sociální život, optimistická mysl, ale také úcta okolí ke stáří a předkům. Tajemství japonské dlouhověkosti tkví v mnoha oblastech, důležitá je však pestrá strava, obsahující málo tuku, cukru a soli. Dopřejte si s námi jednu z pochoutek, která nesmí v japonském jídelníčku nikdy chybět – tradiční miso polévku.

Miso bojuje proti chemickým jedům i zhoubným nádorům

Základem japonské polévky je fermentovaná miso pasta, kterou můžete zakoupit v každém obchodě se zdravou výživou. Pasta je tvořena ze směsi sóji, mořské soli, a rýže (existuje několik různých druhů, které zahrnují další luštěniny). Díky postupnému kvašení vznikají enzymy a sloučeniny, které účinně bojují při detoxikaci a eliminují chemikálie, které se objevují v potravinách z půdy. Zázrak? Nikoli. Jednoduše zdravé potraviny. Miso pasta je také ideální forma dochucovadla. Využijete ji do polévek či omáček a podravka může jít šupem do koše!

Nastartujte svůj den s miso polévkou stejně jako Japonci

„Miso je polévka, kterou si dávám každý den, a to většinou k snídani“, říká moje japonská kamarádka. Z knížky o japonské kuchyni „Japonky nestárnou ani netloustnou“ (nakladatelství Ikar, 2013) se dovíme, že typickou japonskou snídaní je rýže, miso polévka, grilovaná ryba (losos, sušená ryba apod.) a vařená či nakládaná zelenina.
Pokud patříte mezi šťastnější část populace, která má čas ráno na snídani, zkuste začít den polévkou. Polévka vás nejenom dostatečně nasytí, ale také zahřeje a dodá značné množství tekutin. Takováto alternativní snídaně nezatěžuje zažívání, jak to bezpečně umí oblíbené bílé pečivo, navíc obsahuje minerály a důležité živiny.

Milujete svůj život a chcete si ho užívat co nejdéle? Tak zapomeňte na koblihy a chleby s paštikou a začněte den pořádnou dávkou miso polévky. Zahřeje vás na těle i na duši.

Recept na zdraví – rychlá miso polévka

Pokud začnete hledat na internetu, najdete určitě spousty osvědčených receptů na tradiční miso polévku. I v samotném Japonsku se to recepty jen hemží, můžete tak ochutnat miso na tisícero způsobů.

Základem je kvalitní masový či zeleninový vývar (k dobrému zdraví však poslouží i voda), do kterého na 10 minut vložte nakrájenou zeleninu, kterou máte rádi, nebo máte zrovna po ruce. Pozor, nekombinujte více jak tři druhy zeleniny. Polévku po změknutí zeleniny odstavíme, přidáme lžíci miso pasty, a je hotovo!

Chcete dosáhnout dlouhověkosti? Eliminujte stres!

Ve zdravém těle zdravý duch! Anebo je to obráceně? Dlouhověkosti nedosáhnete pouze zdravou životosprávou a každodenním pocením se v posilovně. Život vás musí hlavně bavit. Rozdělte si den na několik úseků tak, aby minimálně polovina činností byla pozitivního charakteru. Nikdy nenechejte den ukončit  tím, že byste jej nejraději vymazali z paměti. Vždy si najděte něco pozitivního, čas na vaše koníčky, radosti, rodinu či přátele. Vstávat ráno z postele s myšlenou „už aby byl večer“ není varianta! Myslete na to každý den a nenechte se ovlivnit negativními myšlenkami, které říkají, „to nejde“.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here