Vše začalo na testovacím okruhu Fuji (odtud přídomek -F). I když v genetickém inženýrství hrají prim jiní specialisté, je zřejmé, že genetický materiál okruhu Fuji přeposlal své chromozomy do útrob IS-F a degenerační proces se chopil své šance. Vytříbený přepych krevní skupiny Lexus byl napaden průbojnou chorobou známou mezi ošetřovateli krčního svalstva jako „brutální výkon“.
Přes vyčerpávající snahu konformně smýšlejících bílých krvinek vrátit vše do normálu se vývoj nepodařilo zadržet. Díkybohu! Evoluce tak dostala prostor zplodit úchvatný stroj přemosťující dva zcela odlišné světy. Na jedné straně stojící pohodlí, luxus a exklusivitu každodenního svezení a na straně druhé nekompromisní dravost okruhového speciálu. Když se čas od času někomu podaří z obou zmiňovaných utvořit perfektně fungující symbiózu, nadchází čas hraní a zábavy, přátelé!
Přece se nebavíme o přehlídce poníků. Tohle je show se 423 hřebci na jevišti! Takové představení katapultuje vašeho drobečka za bariéru 100 km/h v působivém čase 4,7 vteřiny. A že se na první pohled nezdá, viďte! Stojíte totiž tváří v tvář opravdovému bojovníku. Navenek velmi vyrovnaný a pokorný, bez jakýchkoliv symptomů touhy někomu něco dokazovat. Ovšem když na to přijde, létají blesky a hřmění vnitřní síly je odzbrojující samo o sobě.
Když zmiňujeme raketový start, bylo by nemístné nepodělit se o jeden unikát modelu IS-F. Tím je osmistupňová automatická převodovka. Nejrychlejší na světě! Prodleva mezi stupni trvá pouhopouhou desetinu vteřinu a stává se v automatickém režimu takřka nepostřehnutelnou. I nadšenci zvolivší stylové řazení pádly pod volantem si přijdou na své. Lexus neměl to srdce odepřít zarputilým motoristům blahem orosené čelo způsobené charakteristickými tóny při řazení a speciálně podřazení a tak vězte, že i nejkvapnější osmistupňová převodovka planety vás o takové motoristické orgie nepřipraví. Zábavné škádlení řadících pádel budete prožívat v endorfinové křeči. Pokud byste snad dosáhli až úrovně jezdeckého amoku, uklidňující poznámka zní: Vůz je stavěn tak, aby si poradil i s déletrvajícím přetížením 1G. Obavy tedy můžete složit v zavazadlovém prostoru, 378 litrů objemu snad bude dostačujících i pro méně odvážné.
Srdce toho všeho, osmiválec o objemu pěti litrů, výrazně vydmul kapotu, která již zvenku dává jasná znamení, že je nacpaná k prasknutí. Maskulinní siluetě dodávají respekt příjemně zakaboněné světlomety vyčkávající na šanci proříznout tmu jako noční pták. Ačkoliv se IS-F při letmém pohledu zahryzává svým sportovním pojetím pod kůži, zachovává si svoji uhlazenost a šarm šlechtického rodu, kterým Lexus nepochybně je. Dvě dvojice vertikálně uspořádaných výfuků a devatenáctipalcová kovaná kola jsou lahodnou třešničkou motoristického zákusku. Interiér okouzluje svou jednoduchostí a typickým smyslem pro detail, který má vytesaný v rodokmenu. Vězte, že čehokoliv se v kabině dotknete, to jemně polaská konečky vašich prstů.
Navzdory všem superlativům, Lexus IS-F se nesnaží ze svého majitele udělat Hollywoodskou celebritu a střed vesmíru za každou cenu. Pravděpodobně nezpůsobíte tolik poprasku a problémů krční páteře kolemjdoucím, jako by tomu bylo například s rudým Ferrari F430. To ale jednoduše není posláním nového bojovníka. Není naprogramován, aby se okázale vnucoval a toužil ukojit své nenasytné ego. Byl stvořen, aby majitelům, kteří milují svůj “skromný luxus”, dopřál i pořádnou koňskou dávku onoho impozantního výkonu. Navíc, pokud máte rádi mnoho muziky za málo peněz, je na čase mnout si ruce. Balíček obsahující vše, o čem jsme doposud hovořili, získáte za 1 629 000 CZK. A nutno dodat, že kromě metalického laku, elektrického střešního okna a adaptivního tempomatu neexistuje žádná další příplatková výbava. Ano, základní výbava je rovnou plná palba! To už stojí za zváženou…