Peugeot 908RC: Šelma Paříže byla vypuštěna!

0
1637
V roce 2004 Peugeot představil koncept 907. Vůz, který měl být vstupenkou francouzské značky do rozbouřených vod luxusních supersportů. Sotva ale koncept opustil bezpečnou mělčinu designerských náčrtů, potopil se do hlubin dějin. Vedle Lamborghini nebo Aston Martin vypadal vůz jako hrdina infantilních japonských manga seriálů. A tak Gerardu Welterovi, řediteli oddělení designu Peugeot, nezbývalo nic jiného než se na několik měsíců zavřít do vize své temné budoucnosti.
O dva roky později, na letošním podzimním autosalonu v Paříži, představil další koncept. Vypadá, jako by Welter během bezesných nocí nad rýsovacím prknem šňupal čistý kokain. Je to vize s názvem Peugeot 908RC! Vůz je stejně temný jako pavoučí muž z třetího pokračování filmu Spiderman. Napadený černou lepkavou hmotou z hlubin vesmíru, která ovládá jeho mysl a boostuje jeho superschopnosti za hranici extrému.
Nejskvělejší zprávou kolem konceptu 908RC bylo, že Peugeot to myslí smrtelně vážně. Do nadsázky protáhlé linie, masivní maska šelmy, světlomety ostré jako meč samuraje, to vše bude základem pro zbrusu novou generaci vozů Peugeot 607!
Pod zadní kapotu Peugeot umístil jednotku V12 HDI 5.5, která díky dvěma turbodmychadlům poskytuje spřežení 700 koní. Nejde o žádný jiný motor než o ten, který chce Peugeot použít k vítězství v závodu 24 hodin Le Mans 2007. Loňský vítěz Audi R10 se otřásá v tlumičích. Konstruktéři Peugeotu svůj motor vyladili na asfalt trhající točivý moment 1200 Nm a maximálka bez problémů překonává 300km/h.
908RC stojí na ohromných dvacetipaprskových kolech o průměru 20 palců vpředu a 21 vzadu. Dávají vozu naprosto nekompromisní vzhled. Až na nich bude jednou projíždět kolem, napadne Vás snad jediné: „Děkuji Bože za dar vidění!“ Čelní sklo je protáhlé přes celou střechu vozu až nad zadní sedadla. Nabízí se Vám tak panoramatický výhled, který ještě žádný jiný vůz nenabídl. Nejvíce luxusu se ovšem odehrává právě pod tímto sklem, v interiéru.
Podle vzoru vozů Maybach se designéři a konstruktéři Peugeotu nesnížili k žádným kompromisům a nabízí to nejlepší z nejlepšího. Středové konzoli trůní dotykový panel, kterým vše ovládáte. Minimum mechanických tlačítek, vše má senzory. A to nemluvíme pouze o místě řidiče. Tento komfort včetně elektronického polohování sedadel si užívají všichni cestující. Interiér vozu půlí konzole, která působí jako základní kámen celého vozu. Je prošpikovaná elektronikou a cestujícím vzadu poslouží jako pohodlná loketní opěrka.
A jízdní vlastnosti? Pravděpodobně nikdy nevyzkoušíme. Vůz je zatím pouze prototyp a jeho hodnota byla vyčíslena na 70 milionů korun. Útěchou pro nás může být jistota, že Peugeot se vrací ke vzpomínkám na koncepty Peugeot RC Pique a RC Carreau, ze kterých byla veřejnost otevřeně nadšená! Designéři si konečně vzali k srdci stále se opakující otázku, kterou jim kladl celý svět: „Proč tyto dva koncepty nikdy nešly do výroby?“
Určitě nemůžeme očekávat, že 908RC bude vypuštěn na silnice v této podobě. Rysy se změlčí, interér přijde o některé futuristické vymoženosti a motory jsou prozatím pouhou spekulací. Můžeme ovšem očekávat od Peugeotu přímý zásah do srdce Audi A8 nebo BMW 7, a ušetřen nebude ani Mercedes S-Klasse. Nový Peugeot 607 bude nejočekávanějším vozem novodobých dějin značky.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here