Nové Bugatti putuje do výroby

0
1667

Bugatti Veyron si už své období slávy užil do sytosti. Úderem třístého vyrobeného Veyronu přichází nový nástupce této značky. Hlavním rozdílem je tu velikost. Nový model se velmi přibližuje velikosti limuzíny. Užívat si jízdu v superluxusním automobilu tak budou moci dokonce čtyři pasažéři. A je na co se těšit. Prvního modelu se možná dočkáme již v roce 2013 nebo o rok později.

O novém Bugatti se píše a spekuluje již od roku 2009. V tomto roce byl představen koncept nového supersedanu se jménem Bugatti 16C Galibier. Tento koncept měl ukázat, jakým směrem by se oblíbené Bugatti mělo v budoucnosti ubírat. Nyní je tu ta nejlepší zpráva, kterou jsme mohli čekat. Bugatti 16C Galibier putuje do výroby.

Nový Bugatti 16C Galibier má být nejexkluzivnějším, nejelegantnějším a nejvýkonnějším sedanem na světě. Tak ho představuje šéf značky Bugatti Franz-Josef Paefgen. Výroba by měla probíhat ve Francii, konkrétně v Molsheimu. Ano, přesně tam, kde se nyní vyrábí Veyron. Galibier, který je pojmenovaný podle známého alpského průsmyku, kudy projíždí slavná Tour de France, by měl v blízké budoucnosti úplně nahradit stávající supersport Veyron.

Zajímá vás, co se skrývá pod kapotou tohoto divokého fešáka? Jistě to nebude jen tak nějaký desetiválec. Pohonnou jednotkou bude osmilitrový šestnáctiválec s dvojitým přeplňováním za pomocí kompresoru. Výkon se bude pohybovat od 588 kW (800 koní) do 735 kW (1000 koní), stejně jako u Veyronu. Standardním vybavením zde bude sedmistupňová převodovka DSG a pohon všech čtyř kol. Pro zkrocení divokých koní pomáhají velké brzdy s uhlíkovo-keramickými kotouči, které jsou na všech kolách.

Vnitřek automobilu z fotografií slibuje skutečnou krásu. Hodně kůže a dřeva je skutečným exkluzivním luxusem a ocení ho každý náročný zákazník. Krásně materiálově i barevně sladěný vnitřek doplňují luxusní detaily. Jedním z takových jsou analogové hodinky umístěné uprostřed palubní desky. Komfort je zde zaručen pro všechny pasažéry. Záleži jen na vás, jestli chcete usednout za volant, nebo si jen užívat požitek z jízdy.

Luxus je ale znatelný už na první pohled z exteriéru. Maska chladiče nezklamala a nese si svou klasickou podkovu charakteristickou právě pro Bugatti. Originálním prvkem je zde dvoubarevná karoserie. Celá karoserie má jednoduchou linii bez prolisů, které hojně využívají jiné automobilky. Bugatti tak vsadilo na jednoduché heslo – Někdy méně znamená více. U Bugatti 16C Galibier to bude trefa do černého.

Pokud máte na tuto žhavou novinku zálusk, budete se muset rozloučit s nějakým tím milionem. Cena tohoto modelu se odhaduje asi na 1 milion euro, tedy asi 25 milionů korun, což je podobné jako u Veyronu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here