Michele Ferrero: Miliardová Nutella

1
2049
Zdá se vám zvláštní, že by člověk mohl zbohatnout na obyčejné čokoládové pomazánce na chleba? Když Michele Ferrero v padesátých letech přebíral po smrti svého otce a strýce jejich malý podnik na výrobu cukrovinek, možná to taky netušil. Chtěl však, aby jejich původní vize měla pokračování a pustil se do toho s takovou vervou, že dnes stojí se jměním 7,3 miliard EUR (cca 194 miliard CZK) na třetím stupínku nejbohatších mužů v Itálii hned za Leonardem Del Vecchio (viz náš článek Leonardo Del Vecchio: Ze sirotka miliardářem).
 Všechno začalo v roce 1946 v malém městě Alba v severozápadní Itálii. Po válce se obnovila vzestupná poptávka po sladkostech a cukroví. Většinou byly dodávány z malých cukráren pro slavnostní příležitosti a ruční malovýroba brzy přestala stačit pokrývat velký zájem. A v té době cukrář Pietro Ferrero vynalezl systém, který mu umožnil masívně vyrábět cukroví vysoké kvality za dobrou cenu. Prvním produktem byla „Pasta Gianduja“, která byla později inovována a přejmenována na dnes známou Nutellu. Idea přinést na snídaňový stůl čokoládovo-oříškovou pomazánku okamžitě sklidila úspěch řetězové reakce a nejen děti si tuto novou sladkou pochoutku zamilovaly.
 Michele Ferrero se hned v začátku chytil tří jednoduchých principů: ingredience vždy nejvyšší kvality, originalita nápadu a výroba nejnovějšími technologiemi. Chytře zmapoval marketing a už v roce 1956 expandoval do Německa, aby zde založil dvě nové cukrovinkové výrobny. Dva roky poté následovala Francie. A když si vybudoval silnou pozici v Evropě, přišel čas na mnohem silnější celosvětovou expanzi. Silný americký trh jej v roce 1969 vášnivě přijal s propagací jeho nového výrobku – mentolovými pastilkami Tic Tac. Američané si větrovou chuť okamžitě a až neuvěřitelně oblíbili. Nastal pochopitelný boom, který s pozdějším příchodem pastilky o 1,5 kalorii uvolnil Ferrerovi přední americkou příčku v kategorii pastilek pro svěží dech.
 Následovala Austrálie, Kanada, Ekvádor i Japonsko a s pralinkami Ferrero Rocher a Raffaello se cukrovinková značka rychle stávala vyhledávaným dárkem a potěšením na každém trhu. U nás otevřelo Ferrero svou pobočku v roce 1994. Porevoluční „hlad po novinkách“ ji přivítal s otevřenou náručí, kdy Kinder vajíčko už znalo každé dítě. Výborná chuť a nutriční hodnoty Nutelly získaly zasloužený zájem a dnes je jedničkou mezi nejprodávanějšími sladkými pomazánkami nejen u nás, ale i na celém světě.
 Cukrovinkovému králi už deset let pomáhají jeho dva synové Pietro a Giovanni. V Itálii ani jeden z nich čas však netráví. Dvaaosmdesátiletý Michele Ferrero žije v Monte Carlu a synové v Belgii. Ideu Pietra Ferrereho však následují s tradičním odhodláním a respektem k rodinným italským kořenům. Jejich inovace stále přináší nové a nové produkty, ať už to jsou zmrzliny, nápoje, snacky nebo kakao. Po celém světě zaměstnávají přes 19 tisíc zaměstnanců. Poté, co vyhráli spor proti čínskému výrobci kopírujícího jejich nejprodávanější výrobky, se rozhodují expandovat přávě do rozvíjející se Číny.
 Své soukromí si Michele Ferrero pečlivě střeží. Mezi italskou Albou a Monte Carlem se pohybuje vlastní helikoptérou, nedává rozhovory, nerad se fotografuje a nejdůležitější je pro něj rodina. Jeho tvář tak není téměř známá, ale mluví za něj výsledky. Těch lidských si všiml i italský prezident Ciampi, který ho v roce 2005 vyznamenal “Rytířem Velkého kříže” za přínos jeho nadace kultuře a sociální činnosti. Ano, Ferrero ví po všech stránkách, jak se žije “La Dolce Vita”.

1 komentář

  1. Cukrovinky Ferrero jsou opravdu pochoutky, které stojí za to ochutnat. Jejich kompletní nabídku naleznete např. na strankach F&V Velkoobchodu . Doporučuji shlédnout.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here