Z jiker na temném – lidskou rasou neprobádaném – dně oceánu se vylíhlo potomstvo těžko identifikovatelného rodu. Sám král Neptun jej obdaroval silou svého mocného trojzubce, s jehož vybroušeným ostřím není radno koketovat. To vyvolalo divokou reakci, která vyústila v opuštění podmořských hlubin a integraci na souš – ze tmy se tak na světlo světa vynořil půvab a charakter, který nalezl své útočiště na černém asfaltu silnic.
Jednou však přišel moment, kdy bylo potřeba vybrat toho nejsilnějšího a nejobratnějšího jedince. Toho, kterému budou svěřovány ty nejnáročnější štace. Do akce byl tedy povolán ten největší divoch, tedy Maserati GranTurismo S, kterému byla kvůli navýšení výkonu naordinována zeštíhlovací kúra. Nazvěme to raději radikální dieta, v níž se toto památné období proměnilo, která znamenala úctyhodných 110 kg váhy dolů! Zjevilo se tedy to, po čem skupinka nejnáročnějších na celé kolo volala – Maserati GranTurismo MC Stradale! Doposud nejlehčí, nejrychlejší a nejsilnější GranTurismo (a zároveň i Maserati).
Odpíchnout se z 0 na 100km/h vám potrvá 4,6 vteřiny a nedáte-li si s nekompromisním stiskem pravého pedálu pokoj dostatečně dlouho, ručička tachometru bude divoce stoupat až na hodnotu 301km/h. Ucho si přitom bude libovat ve vyhlášeném decibelovém koncertu vidlicového osmiválce s objemem 4,7 l, který bude chvílemi korigovat pouze přeřazení na vyšší rychlost 6stupňové převodovky. Připravte se na pořádně ohlušující dupot 457 koní! Další specialitkou je snížená doba řazení na 60 milisekund a prvně může řidič využít sekvenční podřazování.
Oproti S-kovému GranTurismu budete uvnitř zadní sedačky hledat skutečně marně. Nic překvapivého – tímto gestem je všem pouze připomenut fakt, že je tento automobil určen k požitku především řidiče. Charakteristický je svým ledovým klidem na silnici, ale i dravostí při “návštěvě” okruhu, kde bude taktéž jako ryba ve vodě – těžko ho něco překvapí! Chápejme tedy u něj správně pojem obojživelník…
Vskutku špičkových jízdních vlastností bylo docíleno díky novému unikátnímu rozložení zavěšení kol, na míru šitým pneumatikám Pirelli a karbon-keramickým brzdám Brembo. Mezi základní režimy jízdy Automatic a Sport se nám nově zatoulal nový mód nazvaný Race, který přinesl do možností jízdy úplně nový rozměr. Interiér vozu je vyveden v Alcantaře, chromu, karbonu a hliníku. Na celý automobil si samozřejmě můžete nadiktovat individuální požadavky. Zajímá-li vás cenovka spjatá s vrcholným trojzubcem, je stanovena na 154 721 Eur (zhruba 3,8 milionu Kč) v základu. Uvedení na trh proběhlo v prvním čtvrtletí letošního roku. A rada na závěr: Spatříte-li ho kdekoliv kolem sebe, raději zpozorněte. Nebo se do vás nechce zahryznout?
úžasně napsané, ale chybí mi tam info o ceně a kdy bude na trhu, jelikož před nedávnem jsem se byl podívat a otestovat maserati a o nivnkách nic nevěděli.
Hezký den, Václave, díky za Váš dobrý postřeh, který jsem v textu úplně opomněl (tento detail doplním). Maserati zmínilo cenovku 154 721 Eur (zhruba 3,8 milionu Kč) v základu. Ve vztahu s uvedením na trh se hovořilo o prvním čtvrtletí 2011. 😉 Úspěšný den, Radek
Hezký den, Radku vždy dokážete nadchnout a potěšit. Nyní jsi to jen potvrdil. Cena je zhruba stejná jaku u normálního grand turisma S. volba je nyní jasná a můj sen je díky tobě a celému dreamlifu opět křištálovější.
děkuji Václav