Bugatti Veyron: Vive Le Roi!

11
1498

Zkontrolujete palivové tyče, nasednete, pečlivě se připoutáte a pak stisknete tlačítko pro přípravu na časoprostorový skok. Z výfuku se začnou šířit dunící tlakové vlny a hradba horkého vzduchu zkreslí horizont za Vámi. Světlomety protnou soumrak a Vy jediným sešlápnutím pedálu změníte fyzikální zákony. Tak nějak by mohla vypadat budoucnost značky Bugatti, už dnes do ní nemají příliš daleko.

V říjnu 2005 si Bugatti připisuje třetí zářez v Guinessově knize rekordů. Z výrobních linek totiž sjíždí první sériový vůz Bugatti Veyron. Do jeho motoru se díky čtyřem turbodmychadlům vměstnalo 1001 koní, které vystřelí tento šrapnel za milion euro z nuly na 100km/h během tří úderů srdce a 300km/h uháníte za 17 vteřin.

Několikrát jeho výrobu odložili, zvýšili koncovou cenu a jediné čeho tím dosáhli byl ještě větší zájem u zákazníků! Chtěli by jej mít snad všichni, ale majitelem zbrusu nového Veyronu se stane pouze 70 osob ročně. A ostatním nezbývá než čekat, zda se neobjeví v některém ze snímků na luxusních vozech nikdy nešetřícího Hollywoodu.

Vnější design dokonale snoubí dravou eleganci a aerodynamickou účelovost. Dominantní rozložení barev karoserie připomíná maskované hrdiny legendárního Marvelu. Jako plát pancíře působí přední kapota v jiné barvě mezi masivními blatníky. Zadní část je pak vyváženým spojením pootevřené Pandořiny skříňky s futuristickou šperkovnicí. Vůz je konstruktérským unikátem, ze kterého by mohla čerpat inspiraci i nejslavnější stáj formule 1 – Ferrari.

Kombinace světle zelené a zlaté metalízy nebo čokoládové a zlaté metalízy, perlové a hnědé, světle zlaté a zlatostříbrné metalízy a dalších 752 možností vnějšího barevného provedení. Několik set možností kombinací barev čeká v interiéru, ale právě jím jsme mírně zklamáni. Prvotřídní kůží a semišem se sice nešetřilo, výsledek je ale téměř fetišistický. Středová konzole působí jako implantát seriálových Borgů. Přílišná jednoduchost možná sluší designovým konceptům, ale ne vozu u kterého byste mezi budíky palubovky čekali adrenalinoměr. Za povšimnutí ovšem stojí řadící páka, stylizovaná jak joystick k ovládání celého vesmíru. S rostoucí rychlostí se však zužuje vaše zorné pole až ani nestíháte interiér sledovat, drobné nedostatky tak bez povšimnutí přehlédnete.

Motor
W16 8.0
Délka
4462mm
Výkon
1001k
Šířka
1998mm
Točivý moment
1250nm
Výška
1204mm
Maximální rychlost
407km/h
Rozvor
2710mm
Zrychlení 0-100
2,5sec
Hmotnost
1888kg
Zrychlení 0-200
7,3sec
Objem nádrže
100l
Zrychlení 0-300
16,7sec
Spotřeba město
40,4l
Brzdná dráha 100-0
31,4m
Spotřeba mimo
14,7l
Převodovka
7-DSG
Spotřeba kombi
24,1l

11 KOMENTÁŘE

  1. Otázka spotřeby asi lidi co si tohle auto koupí fakt netrápí…když vydělávají takový prachy aby si mohli koupit káru za 30 000 000,- ….. a hlavně si myslim že si nekoupí tohle auto na každodenní ježdění… takže když si párkrát v tejdnu vyjedou zamachrovat do města za 40litrů tak to asi nebude tak strašný ;o)… ještě k tomu když mají roční výdělky třeba 100 000 000… podle mě to vůůbec neřeší…

  2. Pánové, já celkově nevim proč tu řešíte takový hovadiny…pravděpodobně se v něm nikdy nikdo z nás nesveze, takže diskuze o spotřebě sou trochu mimo…vozim se MB S500 a vim, že to za to svezení stojí si připlatit za šťávu…

    Přiznejme si to narovinu, je to nejdokonalejší auto co zatím kdo stvořil, dle mě je i bezkonkurenčně nejhezčí ale to už je o vkusu..Byly tu i jiní kteří synonyma v supersportech jako Mclaren F1, Ford GT90, Ferrari F40 je akorát dalším z nich kteří posunuli laťku a pojem nejlepší zas o kus dál…Je nejdokonalejší a bez kopromisů, stálo roky vývoje a výrobci se v životě nevrátí jeho cena, ale bude mít jistotu, že stvořil další, na nějakou dobu nejrespektovanější legendu…

  3. Měl jsem tu možnost a tímto autem jsem se svezl. Faktem je, že zrychlení je úžasné, zvuk motoru vyjímečný. Spotřebu uvadějí velmi příznivou, ale při testování byla jinde. Při rychlosti nad 300km/h je spotřeba 100l na 100km, takže palivo vydrží tak na 20min. jízdy. Nemohu rozhodně tvrdit, že je nejdokonalejší a bez kompromisů. Těch je tam naopak spousta. Jisté ale je, že Veyron je jedno z nejpodivuhodnějších auomobilů, které člověk stvořil.

  4. Mě osobně tento 2tunový cvalík moc nezaujal,protože celou svou zvrácenou duší miluji Dodge Viper Venom.Ten má sice jen 1000 koníků,ale je to AMERIKA a hlavně je mnohem levnější !

  5. No … ja vim, ze nelze srovnavat auto a motorku, ale Veyron s objemem 8l a ctyrma turbama uz se da srovnat s masinou o objemu 1,3l a jednim turbem … a taky zavazadlovy prostor ma asi podobne parametry … rozdil je ale ve vykonu cene a spotrebe … mluvim tady a motorce, se kterou jezdi typek co si rika GhostRider (www.ghostridermovie.net) je to Suzuki Hayabusa 1300ccm, v serii pod 200k, s turbem 500k (pri vaze 220kg), mimochodem tahle masina ma z 0 na 300 za 8,1 vteriny a maximalku minimalne 400kmh (vic s tim jeste nejel) … ne – neni to preklep! Tohle vsechno si muzete doprat zcela legalne a cele vas to vyjde do 2,000,000Kc … a spotreba … mimo mesto cca do 20l/100km coz je ale mala dan za takovy vykon … jenom to zkratka neni pro lamy, ktere umi akorat dumpout na plyn a jet s ruznyma kontrolama trakce apod … na masine si ridite vsechno sami, staci mala chyba a muze vas to huste vytrestat … to je asi taky duvod, proc – i kdyz je ta cena celkem prizniva – si tuto masinu kupuje tak malo lidi … Jo a mimochodem, muzete si taky koupit masinu s motorem z vrtulniku … turbinovym – 0 – 365kmh za 15 vterin a maximalka 450kmh, garantovana 400kmh (kdyz to nepojede 400 vrati vam penize) cela sranda homologovana na silnici za 4,000,000kc … http://www.marineturbine.com/motorsports.asp …… tak konecne jsem domluvil… hawk!

  6. a co teprve kdyz budete chtit takovou stihacku pojistit to take nebude zrovna levna zalezitost asi tak 300.000 – 500.000 kc za rok lol

  7. Zdá se mi, že na tento vůz nahlížíte jako na denní vozítko, ve kterém budete od pondělí do neděle. Tento vůz se pořizuje na příležitosti. Vyjedte s ním z garáže možná pětkrát za měsíc. Takže se Vám pak klidně hodí eSko Mercedes se silným dieslem na pojíždění. A pokud s Bugatti jedete pětkrát za měsíc, tak Vás spotřeba netočí. Lidé, kteří si jej pořídí, tak rozhodně nepřemýšlí nad tím, kolik bude stát pojištění :D. To není BMW nebo AUDI, to je BUGATTI!!

  8. To je proste auto ktera ma svoji znacku.Jen za tu znacku zaplatis,ale to uz pak je luxsus proto ze Bugatti je velmi znama znacka.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here