Kurz sebeuvědomění: A rázem jsme za jeho polovinou!

4
25

Také tomu nemůžeme uvěřit, že je to již přes půl roku, co jsme společně začali studovat strastiplnou cestu, zpočátku plnou utrpení, jednoho mladíka ze zámoří. Willard Barth toho ve svém životě zažil skutečně mnoho – jak v pozitivním, tak i v negativním. Klesl na nejtemnější dno, ale také vystoupal do závratných výšin štěstí. A tak poznal život z mnoha pohledů. Jeho příběh jste si již jistě přečetli v článku úvodním a souhrn první část kurzu v článku minulém.

Sledovanost Kurzu sebeuvědomění začala nabírat větších a větších měřítek, a to je velice dobře! Vězte, že i za vámi v blízké době přijdou vaši známí a budou se vás vyptávat, zda vám tento pojem něco říká… No a vy zkušení mazáci budete moci odpovědět: „Jasně, těš se na další díly!“

Co obdivujeme, jak jste si sami mohli všimnout, autoři nemají nenatáčení dílů od začátku předem naplánované. Ale okamžitě reagují na konkrétní potřeby diváků! A to je absolutně exkluzivní příležitost, pokud máte nějaký problém, se kterým si vůbec nevíte rady – pokud svůj dotaz uveřejníte, je dost možné, že Will a Jerry přesně na váš námět natočí jeden díl kurzu! Pokud s námi kurz sledujete, jistě vítě, že se to již stalo a několik diváků již dostalo odpověď tímto způsobem. Člověk se ale musí umět ozvat… Nyní shrňme jednotlivé epizody druhé čtvrtiny tohoto kurzu a cvičení, jež nám Willard uložil.

14. Změna je nevyhnutelná, ale růst je vaší volbou
– Vytvořte co nejvelkolepější vizi sebe samotného.
– A na to navazující otázky: V co musím uvěřit, abych se tou osobou stal? Kým musím nyní být? Jak musím nyní začít jednat?

15. Stanovte své osobní hranice
– Ve kterých ohledech svého života jste si vědomi, že říkáte „ano“, ačkoliv chcete říci „ne“?
– Zavzpomínejte alespoň na jeden okamžik, kdy jste řekli „ano“, ale chtěli říci „ne“ a proč jste to vlastně udělali, proč?

16. Bitva s vnějším odporem ke změnám
Pokud se pustíte do studia sebeuvědomění a sebepoznání, jistě s tím nebudou naplno souhlasit všichni vaši známí a přátelé.
– Tudíž si s těmito lidmi stanovte přesné hranice a vytvořte s nimi dohodu, že se na toto téma společně nebudete bavit, jelikož se na něm neshodnete.

17. Vytvořte si podporujícího prostředí
Díl volně navazující na ten předchozí.
– Nalezněte nové lidi, kteří se zdokonalují ve stejném oboru jako vy, a zavažte se, že s nimi zůstanete v kontaktu – tím vlastně vytvoříte podporujcící prostředí. A to jak díky osobnímu styku, tak například i díky internetovým diskusím.
– Nalezněte v příštím týdnu jednu osobu, se kterou budete v naprostém souznění.

18. Naše rozhodnutí předurčují, kým se staneme
– Zamyslete se nad jednou oblastí vašeho života, kterou nerozvíjíte, jelikož se domníváte, že na to nemáte potřebné schopnosti.
– Zapřemýšlejte nyní, jaký by váš život byl, pokud byste učinili rozhodnutí, soustředili se a zůstali vytrvalí, dokud cíle nedosáhnete? Jaký by poté váš život byl?

19. Testy osobního rozvoje
– Přesně určete oblast vašeho života, ve které v současné době zápasíte a zeptejte se: Co si z toho mohu odnést?
– Jaká příležitost se mi tím naskýtá?

20. Seznam výmluv oproti výsledkům
Někteří z nás vždy naslibují hory doly, aby vypadali, že chtějí pomoci. Poté ale nemají ani náhodou šanci všechno splnit! Vede to k tomu, že u vás někteří lidé mají označení „nespolehlivý“.
– Buďte extra pozorní, k čemu se zavazujete a zavažte se pouze k těm věcem, o kterých jste si na 100 procent jisti, že je splníte.

21. Důležitost poctivosti
Občas býváme nepocitví. Možná až příliš často. Projevuje se to tak, že si to již někdy ani neuvědomujeme!
– Po příštích 24 hodin buďte extra pozorní na úroveň své poctivosti! A to jak k sobě, tak i k ostatním. A těchto 24 hodin buďte na 100 procent poctiví.

22. Vděčný postoj
– Vytvořte si svůj vlastní List vděčnosti.
– Zeptejte se sami sebe: Za co mohu být vděčný?  Pokud máte pocit, že nemáte být zač vděční, ptejte se: Za co bych mohl být vděčný?

23. Opakující se schémata
– Každý den udělejte rozhodnutí a vymaňte se ze svých návyků. Rušte staré rutiny a tím si dokažte, že veškeré zvyky můžete měnit.
– Nyní identifikujte, které z vašich návyků vám neslouží, naopak vám škodí?
– Nyní si vytvořte nové návyky, které vám pomohou žít váš vysněný život. (21 tipů na změnu návyků)

24. Mimoverbální gesta
– Každý den si zvolte novou emoci, kterou si přejete pocítit. 
– Poté se sami sebe zeptejte: Pokud bych se nyní cítil (ta emoce), jakým způsobem bych se choval? A začněte se tak chovat.
– A dovolte své fyziologii vyjadřovat své emoce.
– Začněte si uvědomovat, kdy k vám vaše tělo hovoří, jelikož tělo je skvěle naladěný nástroj, který vám v každém okamžiku přesně říká, co potřebuje pro optimální chod. 

25. Buď dostatečně odvážný k přijmutí pomoci druhých
– Buďte extra pozorní při své reakci na nabídku pomoci druhých lidí. 
– Zapište si o tom všem poznámky. Proč jste to udělali tak a tak? Jak jste se při tom cítili?

26. Pozitivní myšlenky a pozitivní záměry
– Buďte si plně vědomi, kde se nyní pohybují vaše myšlenky. Je jich více pozitivních, nebo negativních?
– Každý den po probuzení si vyhraďte 10-15 minut na vypsání 5 věcí, kvůli kterým jste šťastní, vděční, nadšení a na které jste hrdí.

To je souhrn cvičení druhé čtvrtiny tohoto exkluzivního kurzu. Jaký díl nejvíce ovlivnil vás a jak? Chovali jste se alespoň jednou tak, že jste si v určité vypjaté situaci vzpomněli na slova Willa? Pokud ano, tak ve kterých? Tímto způsobem nám můžete velice pomoci v doplnění tohoto článku.

4 KOMENTÁŘE

  1. Willarda taky sleduju už od začátku a já i všichni moji známí (není jich málo) máme všechny díly. Díky a jen tak dál. PS: obdivuju vaši vytrvalost

  2. Ahoj,

    Při stahování titulků k dílu „Sebeuvědomění 32“ se mi otevře stránka „Letecká pošta“ a titulky mi nejdou stáhnout. Zatím se mi to u žádného dílu nestalo. Prosím můžete se na to podívat?

    Děkuji za odpověď,

    Simonova

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here