Pro Kevina ale kromě výše zmíněných položek byla důležitá i inspirace, se kterou se ostatně tento sympatický muž nikdy netajil. Naopak dodnes přiznává, že vždy fascinovaně sledoval neuvěřitelný rozmach internetových sociálních sítí a webových stránek typu MySpace a Facebook, tedy webů, jež se mezi odbornou veřejností označují souhrnným názvem Web 2.0.
Další oblíbenou internetovou stránkou neúspěšného studenta počítačové vědy na Universitě v Las Vegas byl web Slashdot. Na tomto portálu pověřené osoby seskupovaly zajímavé zprávy z celého internetu, na něž vzápětí i odkazovaly. Kevin Rose si internetové novinky pročítal rád, ale nemohl pochopit, proč je má vybírat pouze omezený počet lidí. Právě díky tomu ho na podzim roku 2004 napadla myšlenka za 60 milionů dolarů a o pár měsíců později vznikl projekt Digg.
„Mojí myšlenkou bylo vytvořit webovou stránku s novinkami, kde by veškerou kontrolu nad obsahem měla celá komunita, stránku, kam všichni uživatelé mohou přidávat zprávy a pokud tyto získají dostatečnou popularitu mezi ostatními uživateli, objeví se na hlavní straně serveru, kde je může vidět každý.“
Z malé počáteční myšlenky se zanedlouho stal velký cíl, a proto za pár měsíců Kevin Rose obětoval (po letech ovšem toto slovo působí poněkud nemístné) 1000 dolarů, které byly původně určeny pro stavební spoření, najal si programátora, koupil internetovou adresu Digg.com a pronajal dostatečné místo na webu. Fenomén Digg byl odstartován.
Po poměrně rušných začátcích, které jsou pravděpodobně údělem všech začínajících webů, si server brzy získal oblibu a odborníci začali mluvit o jakési demokratizaci médií. Digg.com odstartoval v pravý čas, pro perfekcionisty to bylo přesně 5. prosince 2005. Nově se rozjíždějící éra online zpráv, blogů a webového videa získala něco jako filtr, který začal „oddělovat zrno od plev“. Uživatelé hlasovali pro články, které podle nich byly zajímavé, a touto cestou je dále zprostředkovávali pro další čtenáře. Jinými slovy se práce několika málo editorů, kteří fungují ve všech zpravodajských a publicistických institucích, stala záležitostí davu. „Sociální sítě přeci nemusí fungovat pouze proto, aby se lidé seznamovali a chodili spolu na rande.“
Neuvěřitelná rozmanitost článků, na něž Digg odkazuje, vede k neustále rostoucí oblibě a stoupajícímu počtu uživatelů. V jednu chvíli potom na titulní stránce Digg mohou vedle sebe stát aktuální titulky seriózních zpravodajských serverů, zajímavých blogů neznámých pisálků i pět let starý název článku z lifestylového časopisu. „Psychicky zdravý editor by takovouhle směsici článků nikdy nemohl zařadit k sobě,“ říká Kevin Rose, „ale vy touhle cestou najdete články, na které byste jinak nikdy nenarazili.“
Tento příběh je pouze jedním zrnkem písku v moři příběhů o pohádkovém zbohatnutí pomocí internetu. Na počátku stojí jedinečná a neotřepaná myšlenka, a vzhledem k tomu, že možnosti internetu jsou nekonečné, toto pole stále ukrývá nespočet neodkrytých projektů, které pouze čekají na to, až je někdo objeví. Zkuste začít přemýšlet, čím byste právě vy obohatili klidné vody českého, popřípadě celosvětového internetu.