Právě o takových lidech dnes číst… nebudete. Tento článek je ale o lidech, kteří stejně jako oni neřeší názory druhých na svoji osobu. Prostě se jim něco líbí, a tak to dělají, vlastní nebo podporují. Mezi ně rozhodně patří Clemens Leonhardt, jehož cestu odstartovala zdánlivě bizarní věc – dvě podvozková kola od Boeingu 737.
Jelikož pan Clemens má zálibu v motocyklech a k tomu také v netradičním designu, byla mu jednoho večera vnuknuta myšlenka, která si nemohla vybrat lepšího apoštola. „Clemensi, postav největší silniční motocykl na světě.“ „Dobře“, pomyslel si Clemens, „jak mám takovou věc ale postavit?“ Jeho pohled sklouzl na plachtou přikryté obří pneumatiky z dopravního letadla a koncept byl na světě.
Na základě svých zkušeností stačilo udělat pár výpočtů a ideální dimenze pro stroj s koly o průměru jednoho metru na sebe nenechal dlouho čekat. Řekněme, že bude stačit rozvor 2,4 metrů, celková délka 3,45 metrů a váha kolem 650 kilogramů! Toto není stroj pro slečinky…
Jakmile máte vyřešený rám a kola, je potřeba dodat dostatečně silné srdce, které dokáže takové bestii rozpumpovat krev v žilách. Když máte stroj s koly z dopravního letadla, proč se nenechat inspirovat letectvím i při tomto úkolu? Ano, tak to bude správné, tak to bude mít potřebný styl! Ingredience jsou tedy následující: jeden devítiválcový rotační letecký motor a dostatečně silné nástroje na řezání oceli.
Následující recept je dost srozumitelný pro každého: motor pevně uchyťte, potřebnými nástroji odřízněte sedm nepotřebných válců a ze zbylých dvou udělejte motor, který bude mít zdvihový objem 6728 ccm a dodá kroutící moment 710 Nm v 1900 otáčkách za minutu! Pro některé dámy, které tyto údaje pouze pletou, je lze přeložit asi takto: nepochopitelně obrovská, monstrózně silná a šíleně řvoucí mechanická obluda, nad kterou se váš mužský protějšek bude naprosto nesmyslně rozplývat…
Jednoduchý obr je dokončen a nás zajímá, jak se chová na silnici. Poloměr otáčení není oficiálně uváděn a snad je to dobře, sudičky tomuto stroji takto daly do vínku touhu po zdolávání asfaltových mil na nekonečně dlouhých silnicích někde v Nevadské poušti. Aby se vám ze sedla ve výšce 80 centimetrů Gunbus dobře ovládal, je vybaven nejenom třemi převodovými stupni, ale i zpátečkou! Tlačit před sebou 650 kilogramů vážící odbrzděný stroj není něco, co byste chtěli dělat denně.
Pokud vaše srdce bije v ocelovém rytmu a slušně řečeno je vám putna, jaký mají na stroj pana Clemense názor ostatní, máme pár dobrých zpráv. Za prvé máte možnost si Gunbus pořídit. Za druhé budete mít silnou motivaci vydělat několik milionů korun, které ruční produkce tohoto mistrovského díla vyžaduje. A za třetí máte motivaci vydělat tyto peníze rychle, protože se plánuje jen velmi omezená výroba…