Fascinace týdne: První rok Ugur Sahin Design

0
927




Holandské studio Ugur Sahin Design bylo založeno v roce 2007 úspěšným podnikatelem Axel van Mourikem, který pod svá zkušená křídla vzal nadaného tureckého designéra Ugur Sahina. Jejich vyvážené partnerství mělo za cíl zaujmout svět návrhy supersportů se záštitou slavných výrobců adrenalinových vozů a získat pro své vize dostatek nadšených zákazníků, kteří by vykoupili malosériovou výrobu takových konceptů.

První přišlo pod nůž Lamborghini. Filozofií Ugur Sahina nikdy nebylo slepování již existujících tvarů v nový vůz tak, jak to dělají tucty jiných designérů. Naopak, pečlivě prostuduje charakteristické rysy vozu a odvážně je rozvíjí. Přesně to je případ konceptu Spiga. Čelní sklo je protažené za hlavy řidiče a spolujezdce a pilířem je mu vklíněný trojúhelník přecházející do průřezu sání vzduchu v zadní kapotě. Linie se stahují v dokonalé proporci vzad, kde kulminují hyperpohonově působící zádí se třemi masivními výfuky. Dokonale vyrenderované náhledy vskutku rozbuší srdce touhou po vyprázdnění finančních zásob za jediným účelem – dostat do své garáže Lamborghini Spiga.

Ohlasy na první společný počin ujistily Mourika a Sahina o tom, že se vydali tou správnou cestou. Přitvrdíme, rozhodli se. Čtyři německé kruhy dostaly organickou vizáž, Audi Locus. Masivní čelní maska má výraz agresivnější než pitbull utržený z řetězu. Profil vozu vychází z Audi TT nové generace, ale posouvá jej o třídu dál. Je muskulaturnější a nesmlouvavý. Ugur přihlásil tento svůj koncept do soutěže Michelin Challenge Design, které se účastnili zástupci 51 zemí. Výsledek? Veni, vidi, vici…

Poslední kapkou do ohně v žáru zmítaných po realizaci těchto konceptuchtivých milionářů byla studie Dino. Přesněji řečeno – Ferrari Dino! Každý si pamatujeme zdlouhavé diskuze znalců i fanoušků o tom, jak by měl a mohl vypadat nástupce legendárního Dina, k němuž se podle oficiálních zpráv měl italský plnokrevník z Modeny vracet. Falešné zaručeně pravé koncepty zavalily stránky tisku i internetu. Dokonalý okamžik pro Ugur Sahin Design zasadit ránu, která bude tou poslední potřebnou k rozjetí malosériové výroby. Dokonalý, perfektní, krásný a hlavně, Dino. I dvorní designér Ferrari, Pininfarina, musel zatlačit slzu, že tento počin nevzešel z jejich rýsovacích prken. A nebylo to poprvé, krůpěje z druhého oka této ikony spustil jiný holandský počin – Vandenbrink GTO, o kterém jsme psali již zde.

Jdeme do výroby! Letos v dubnu zahájil Ugur Sahin Design dobyvatelskou výpravu do srdce USA, když dali Corvettě Z06 nový kabát označený Z03. Ugur trávil dlouhé týdny nad rovnovážným spojením minulosti tohoto amerického symbolu s jeho budoucností. Po vyrenderování náhledů zasazených do krajiny bylo jasno, takový tlak už rappeři z Los Angels a Miami nesnesou. Axel van Mourikovi se sešlo dostatek objednávek, aby na platformě Z06 postavili novou karoserii přesně podle Ugurova návrhu.

Grand finále! V současnosti končí poslední přípravy na výrobu Corvette Z03 a Ugur Sahin Design již stihl do světa vytroubit splněný sen všech nedočkavců. Dostalo se na Ferrari. Ugur posunul limity Dina a vytvořil studii USD GT-S Passionata, jež se stala synonymem Haute Couture supersportovních vozů. Realizace vznikne přestavěním vašeho Ferrari 599 Fiorano. Passionata tak bude mít dvanáctiválcový šestilitr s pravými 620 plnokrevnými italskými koňmi, kteří si bez větších obtíží dávají 330 km/h. A přístup k ceně? Pokud se na ni někdo ptá, znamená to, že na to nemá. Na USD GT-S Passionatu se neptá, ta se prostě kupuje.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here