Již před dvěma lety rozbouřili vody soukromého letectví a v Sillicon Valley vzbudili svým nákupem Boeingu 767 patřičný rozruch, stali se megalomany v oboru informačních technologií, mezi lidmi z tohoto oboru se jedná o pojem značně neznámý. O kom je řeč? O majitelích největšího světového vyhledávače Google, o neobyčejné dvojici Larry Page a Sergey Brin. Pokud ještě neznáte příběh vzniku a úspěchu vyhledávače, doporučujeme číst náš článek Google: Z drobečka nejhodnotnější firmou světa. Dva nejmladší miliardáři světa a mimo jiné také jedni z nejlepších zaměstnavatelů světa si ukousli značné sousto, bezmála padesátimetrové letadlo nechali přestavět na privátní jet a počet cestujících smrskli ze 180 na méně jak 50. Rázem na sebe strhli pozornost světa! Nezodpovězenou otázkou zůstává, zda to byl účel nebo jen druhotný efekt, zda chtěli oba úspěšní majitelé hlavně zaujmout nebo si Boeing koupili pro opravdový užitek. Na letiště to však nemají daleko, jelikož se jim podařilo díky své podpoře a spolupráci s NASA získat povolení i hangár na letišti vesmírné agentury. Ta sídlí v bezprostřední blízkosti hlavního vývojového centra Google.
Nově pořízený Boeing 757 přibyl k původnímu Boeingu a dvěma menším privátním Gulstreamům společnosti, pro úpravy však nevzlétne dříve než v průběhu listopadu. Google si opět ztížil svou situaci, prezentuje se totiž a aktivně se snaží podílet v oblasti ekologie, bojuje za snižování spotřeby elektrické energie a oba zakladatelé se podílí na nesmírném množství ekologických i charitativních akcích. Koupě nového obřího letounu je tak jako pěst na oko proti včerejšímu černému pozadí Google pro obyvatele San Francisca, stránka vyzývala k zapojení se do akce Lights Out zhasnutí domácích světel s cílem ušetřit během hodiny více než 15% běžně spotřebované sobotní energie. Google si svůj letadlový park však hájí, i když vztah k letadlům nerad přiznává a nechce definovat, braní se zejména nákupem kompenzací za produkovaný oxid uhličitý. S podobným problémem se potýká i ruský oligarcha a známý majitel fotbalové Chelsea Rus Roman Abramovič, ten si nedávno pro privátní účely objednal upravené největší letadlo světa, za šest miliard korun nový Airbus A380. V hangáru mu tak stane po boku Boeingů 767 a 737…
Působivé Ulysse Nardin Maxi Marine Savarona a dokonalé Perrelet A230
Švýcarský výrobce Ulysse Nardin, známý zejména svou produkcí námořních chronometrů, zůstává na moři a vytvořil limitovanou edici hodinek Maxi Marine Savarona. Ty jsou inspirovány překrásnou jachtou Savarona s bohatou historií, nyní je loď v držení tureckou vládou a ta ji pronajímá tureckému byznysmenovi Kahramanovi Sagikoglu. Motorová jachta Savarona vyplula na moře roku 1931, tehdy ještě s parním pohonem, oceněná titulem největší jachty světa a s délkou 124 metrů se stále ve své kategorii drží v popředí. Na lodi naleznete bazén, turecké lázně, kino, knihovnu a dokonce původní 86 metrů dlouhé pozlacené schodiště, interiéry dekoruje mnoho původního nábytku, který dokresluje jedinečnou atmosféru. Kupodivu je loď občas i k pronájmu a to v cenovém rozpětí 4 až 8 milionů korun za týden. Hodinky Ulysse Nardin Maxi Marine Chronometer Savarona jsou podobně působivým dílem jako loď samotná, pouzdro má diametr 43 mm a je nabízeno buď v 18karátovém růžovém zlatu, nebo nerezové oceli. Uvnitř se nachází automatický kalibr UN-26 s certifikací chronometru COSC. Na ciferníku naleznete nápis Savarona a na rotoru rytinu obrazu jachty… Hodinky jsou dostupné výhradně na tureckém trhu a první model ve zlatém provedení byl vydražen za 2 miliony korun.
Značka Perrelet je legendou v oblasti automatických hodinek, její zakladatel Abraham-Louis Perrelet je totiž vynálezcem jedinečného mechanismu a jeho odkaz žije v produkci značky neustále. Dýchnout vzpomínce na rok 1777, který dal vzniknout novému směru celého hodinářství, dává skeletový chronograf Perrelet A230. Tělo hodinek vychází z kombinace bílého a růžového zlata a s průměrem 43,5 mm vidíte uvnitř 260 jedinečných součástí mechanického automatického strojku P-231. Kompletní průhled hodinkami kryjí pouze přední a zadní safírová sklíčka, který jsou tak velká, jak jen mohou být, aby daly vyniknout precizní práci hodinářů této značky. Světlo světa spatří 77 kusů a jejich cena je stanovena celosvětově na 560 tisíc korun.
Úspěšný a příjemný nový týden
Vám za tým Dreamlife.cz přeje
Tomáš Novotný