Fascinace týdne: Heličesko z vrtulníku i letadla

0
597

Česko z ptačí perspektivy vrtulníku i letadla

Prohlédněte si město pražské z ptačí perspektivy a pokochejte se krásami celé republiky z leteckých výšin. I tak by mohlo znít motto společnosti V.I.P. Helicopter Czech, která na našem území rozběhla první opravdový „heli“ byznys. Co to znamená? Už dříve jsme na Dreamlife představovali známý adrenalinový zážitek v podobě heliskiingu (odkaz zde) a také neobvyklý způsob rybaření – helifishing (odkaz zde), nyní zde máme nabídku ryze českou – „Heli Golf, Heli Lázně, Heli Zámky, Heli Svatby…“ Jednoduše Heli cokoliv si vzpomenete…. Firma disponuje zázemím vrtulníků o různé velikosti, které jsou 24 hodin denně k dispozici pro přepravu osob i vyhlídkové lety, ty probíhají i nad Prahou a hojně je zatím využívají zejména zahraniční turisté, kteří jsou ze světových metropolí na tento druh zábavy a poznávání zvyklí. I cena je tomuto trendu odpovídající, když za půlhodinový let helikoptérou, do které se vejde tři až pět lidí, zaplatíte necelých 36 tisíc korun.

O něco atraktivnější jsou ale rozhodně vyhlídkové lety a přepravy vrtulovými letouny. Společnosti jako DSA nebo FLY FOR FUN nabízejí opravdové letecké zážitky za daleko přitažlivější ceny. U DSA můžete vyrazit na několik předplánovaných tras se startovním místem v Hradci Králové nebo si vybrat trasu vlastní. Za půlhodinový let v dvoumotorovém letounu Piper PA-34-200T Seneca pro pět cestujících zaplatíte za let 6 760 korun, na osobu tedy 1350 korun. Komu by byl však let motorovými letadly s cestovními rychlostmi kolem 250 až 350 km/h málo, u výše zmiňované společnosti  V.I.P. Helicopter Czech si lze objednat let v dvoumotorovém tryskovém letounu Cessna Citation 750/X pro osm cestujících s přepravní rychlostí 970 km/h.

Většina automobilek je spokojeno se svými finančními výsledky

Český klenot, značka Škoda, vykázal za uplynulé pololetí zisk 10 miliard korun, a jelikož tento výsledek představuje nárůst o 22%, lze konstatovat, že Škoda může být jednou z mála automobilek, která má ve všech ohledech důvod ke spokojenosti. Roomster úspěšně vstoupil na trh, nová Fabie jakbysmet a zákazníci jsou stále hladoví po Octavii. Na opačné straně vah je Ford, který sice vykázal po dvou letech konečně alespoň nějaký zisk, ale ten byl vykoupen bolestivou krví – prodejem pobočky Aston Martin (odkaz zde) a výrazným propouštěním zaměstnanců. Před optimismem varovalo i vedení automobilky Ford, které očekává návrat do záporných čísel a uvažuje o prodeji dalších luxusních divizí, z portfolia automobilky tak brzy zmizí pravděpodobně Jaguar, Land Rover i Volvo. První dva případy by měly putovat do indické automobilky Tata, co si ale tato, pro nás neznámá značka, s takovými klenoty západní automobilové kultury počne, je zatím ve hvězdách. Další automobilky PSA, Volkswagen, Nissan i Honda si libují nad trvalým ziskem s patřičným růstem a hrdě vzhlíží do budoucna. Naše přání hodně štěstí tedy putuje do Fordu, který bojuje s vlastní restrukturalizací.

Zlatý hit iPod ve zlatém podání

iPod od XEXOO je veledílem stoprocentně čistého luxusu, v jejich kolekcích personalizovaných iPodů nenaleznete jiné materiály než zlato. A to osmnáctikarátové, které tvoří nejen celé tělo hříšné hračky, ale také sluchátka do uší, ovládací zařízení i dokovací stanici. Birminghamská společnost XEXOO klade důraz na individualitu a také pevné pouto se zákazníkem, i proto nabízí možnost umístění vlastního podpisu na zadní stranu iPodu a současně do ceny pozlacení započítává pojištění pro případ poškození nebo zničení iPodu, jednoduše dostanete nový kousek! Neuvěřitelné, že? A to není všechno, XEXOO nyní chystá možnosti pozlacení mobilních telefonů nebo třeba USB disků… Vypadá to tak, že se brzy tahle neobvyklá společnost dostane do samostatného článku na našem serveru.

Úspěšný a příjemný nový týden
Vám za tým Dreamlife.cz přeje
Tomáš Novotný

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here