Fascinace: Kosmetický gigant L´oreal oslavil sto let!

0
963

Za vším stojí chemik jménem Eugéne Schueller, v jehož hlavě vyrašil nápad nejen na nový patent, ale i na novou kadeřnickou éru. V roce 1909 zakládá francouzskou firmu specializovanou na barvení vlasů – šetrně, bezpečně, kvalitně a pokládá tak základní kámen budoucí značce L´oréal. Právě povolání chemik a výzkumník může mást, ale pravdou zůstává, že Eugéne měl tvořivého ducha všeobecně – byl výborný stratég a již na počátku 20. století věřil v proškolování svého personálu i oslovování zákazníků něčím opravdu peprným. Jak by se dnes dámám líbil reklamní slogan: „ Vzal by si vás manžel i dnes?“ Asi ne, řekne si každá z nás v duchu a honem běží pro produkt z reklamy, aby pomohl napravit nějaké ty vady na kráse a stopy času.

„Jednoho dne budou miliony brunet chtít být blondýnami,“ říká sebevědomě Eugéne Schuller a do kapsy mu nahrává sám Hollywood se zástupem krásných blonďatých hereček. Teď už není cesty zpět, každá brunetka chce být blondýnkou a bělící prášek na vlasy L´oréal Blanc se tak stává číslem jedna! Leč nezůstávejme jen u barev na vlasy…

To, že se tato značka rozšířila i do jinam než kadeřnického průmyslu, je především zásluhou Francoise Dallea, ředitele značky jmenovaného v padesátých letech minulého století. To už nejen ve Francii vzniká mnoho laboratoří a poboček na vědecké výzkumy a může se tak začít vymýšlet nová reklamní strategie pro vůně, nové líčení, dokonce i péči o pleť. Právě toto období si dává za cíl růst a expanzi i do ostatních zemí světa. Mottem společnosti je „Savoir saisir ce qui commence“ (chopit se nových příležitostí) a jak se brzy ukazuje, je potřeba dát si nový cíl, neboť tento už je beze zbytku splněn.

Nový cíl je na světě již v osmdesátých letech a je prostý: „Stát se naprostou špičkou.“ To si žádá nové investice, nové patenty, ještě více porozumět potřebám zákazníka a tím překročit hranice vědy. Do nového tisíciletí přichází značka s portfoliem silných a mezinárodně působících značek a diverzita tvoří červenou linku prolínající se celou jeho existencí. Společnost, kterou od roku 2006 vede Lindsay Owen-Jones a Jean-Paul Agon, pokračuje v získávání nových akvizic, kterými pokrývá rozličné kosmetické potřeby celého světa, a pouští se do nových iniciativ společensky zodpovědného fungování v zájmu udržitelného rozvoje.

Když už na vrcholu, možná by to chtělo nové motto a cíle, řeknete si. Třeba opět překročit hranice. I tentokrát se ale ukazuje výborná a výborně promyšlená filosofie L´oréal. Říká jen: „Neexistuje jeden druh krásy, jedná se o prvek rámovaný různým etnickým původem, aspiracemi a očekáváními, která odrážejí různorodost světa.“ A tak v k dnešnímu datu ve světě funguje pět výzkumných středisek a patnáct středisek hodnocení kosmetiky, která umožňují každé z geografických zón společnosti lépe porozumět potřebám zákazníků.

A co že za tím vším stojí? Kreativita, podnikavý duch, odhodlání a důvěra. Sebedůvěra…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here