Fascinace týdne: Nový Superb i 417 km/h v Ženevě!

0
1080
Pro nové tisíciletí představila Škoda modelovou řadu Superb, psal se rok 2001 a do jisté míry lze říci, že automobilka navázala na prvorepublikovou tradici, kdy se část její produkce věnovala oblasti luxusních vozů a limuzín. Nyní po sedmi letech Škoda opět představuje nový Superb – delší, širší, objemnější a pohodlnější. Předchozí generace si dokázala najít své místo na trhu, i přestože je tento segment zákazníků velmi specifický, a že se jednalo o úspěšné období, svědčí i počet vyrobených kusů, který se vyšplhal na číslo 130 tisíc.
Nový vůz je zatím nejlepším počinem nového korporátního designu značky, působí agresivně i elegantně a prokazuje značný smysl pro detail. A aby toho nebylo málo, představuje dokonce jeden opravdový světový unikát – inovativní způsob otevírání kufru Twindoor. Tento patentovaný mechanismus vyvinutý přímo inženýry Škody umožňuje dvojí otevírání zavazadlového prostoru, při nakládání menších předmětů stačí otevřít víko kufru vyklopením stejně jako v případě většiny sedanů, při manipulaci s většími zavazadly lze do kufru vkládat předměty maximálně efektivně díky otevření celé zádi ve stylu liftback. Že si to nedokážete představit? Toto působivé řešení vypadá natolik jednoduše a elegantně, že se budete divit, proč na to nepřišel nikdo již dříve.
V souvislosti s novým Superbem krom klasických znaků o pohodlí pro posádku díky vysokému vnitřnímu prostoru stojí za zmínku ještě nový motor, nejvýkonnější a nejobjemnější jednotka v historii automobilky Škoda – zážehový atmosférický šestiválec o objemu 3580 ccm s výkonem 256 koní a ve spojení s pohonem všech kol 4Motion.
Rolls-Royce, Koenigsegg, Bugatti a ti další…
I přes prestiž značky Koenigsegg a jejích supersportovních vozů CCX a CCXR, scházela značce limitovaná série, která by potvrdila punc exkluzivity – CCX Edition s přeplňovaným osmiválcem a zvýšeným objemem i výkonem je tady! A jeho maximální rychlost se má dostat za magickou hranici 400 km/h! Neuvěřitelné! A než setřete pot z čela, vedle se hrdě staví na odiv limitovaná série CCXR Edition s technikou Bio Flex Fuel pro spalování benzinu i směsi ethanolu E85. A co je na tom tak zvláštního? V této verzi má CCXR zběsilých 1018 koní a krouticí moment 1000 Nm, což v praxi znamená maximální rychlost přes 417 km/h! Čtyři sta sedmnáct kilometrů v hodině! Až bude tato hodnota potvrzena skutečným měřením, stane se CCXR Edition nejrychlejším produkčním vozem světa! Už se těšíme…!
Rolls-Royce do Ženevy přivezl svůj nejnovější model Phantom Coupé, který by se měl začít vyrábět v létě tohoto roku. Robustní dvoudveřová limuzína působí více dynamicky, inovovaný design tak dává dokonalý plášť nové sportovní ikoně značky a současně však nikterak nesnižuje reprezentativní vzhled. Pod kapotu nové R-R dostane dvanáctiválec o objemu přes šest litrů a s výkonem obdivuhodných 453 koní! Tato síla ruku v ruce s krouticím momentem 720 Nm při 3500 otáčkách dokáže drobek vážící 2,5 tuny zrychlit na 100 km/h za 5,8 s a maximální rychlost musela být konstrukčně omezena na 250 km/h.
A tak zatímco si Koenigsegg CCRX Edition brousí zuby na světové prvenství a posiluje, u Bugatti dostává rozmarný Veyron další módní doplňky a pro nové měření sil si lakuje nehty a vybírá kabelku. Ve spolupráci s firmou Hermes – luxusní kožené výrobky, vzniknula verze Bugatti Veyron 16.4 FBG par Hermes s dvoubarevným lakem karoserie, speciálně čalouněným interiérem a koženými doplňky na míru. Cele dílo korunují osmipaprsková kola. Nejvyšší rychlost 407 km/h zůstává stejně tak jako technické vybavení, jediný růst hodnot je tak pouze v ceně. Za neobvyklou módní kolekci se zatím nejrychlejším vozem světa k tomu zaplatíte bez daně 1,55 milionu euro, tedy kolem 39 milionů korun.
Za pozornost v Ženevě však stály i jiné modely, zejména velmi netradiční a těžko zařaditelné BMW X6 nebo nový supersportovní sedan Lexus  IS-F, stejně tak jako evoluce vozu Spyker C8 – Aileron…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here