Fascinace: Ford Taurus 2010 – Legenda pokračuje

0
235

Pod kapotou tohoto zuřivého býka nalezneme dvojitě přeplňovaný šestiválec nové generace o objemu 3,5 litru, který dokáže ze svého nitra dostat ohromující výkon 365 koní a kroutivý moment 474 Nm. Tato obrovská síla, která je u sedanu udivující, je převáděna na obě nápravy šestistupňovou automatickou převodovkou s možností přímého řazení. Ačkoliv prozatím nejsou známé přesné údaje přímo od výrobce, vzhledem k parametrům hnací jednotky lze předpokládat, že Ford Taurus 2010 dosáhne zrychlení z 0 km/h na 100 km/h pod 6 sekund. Celý vůz je oproti svým předchůdcům podstatně lehčí, což umožňuje zlepšení některých parametrů důležitých pro jízdní vlastnosti. Na konec technických údajů motoru by bylo vhodné uvést, že motor je i přes svůj obrovský výkon velmi hospodárný a tím pádem je i ekologičtější, než typické ‚bezedné‘ vozy používané na území Ameriky.

To všechno je zabaleno do impozantní karosérie se sportovním vzhledem, díky které by si někdo možná ani nevšiml, že jde o sedan. Design automobilu však není stěžejní záležitostí, protože konstruktéři vybavili Ford Taurus velkou spoustou úžasných ‚vychytávek‘, které z klasického řízení automobilu dělají spíše rekreační záležitost. Zmíníme například bezvadnou technologii Blind Spot, jenž je skvělým doplňkem v momentu, kdy nevidíte zbylé účastníky silničního provozu pomocí zpětných zrcátek. Tento systém je samozřejmě použitelný i pro parkování, a proto se nemusíte bát, že při zajíždění s vozidlem způsobíte újmu na svém či cizím automobilu.

Nejzajímavější funkcí je však novátorská technologie nazvaná ‚MyKey‘ používaná právě u amerických verzí automobilů Ford. Tato technologie je mnohdy nazývaná jako ‚rodičovský zámek‘, což je relativně výstižná přezdívka. Ke každému automobilu s touto vychytávkou je totiž možné pořídit více klíčů, přičemž jeden klíč může být majitele vozu a druhý klíč například jeho syna, který si občas otcův Ford půjčí. Již zmíněný otec může ke klíčku svého syna přidat různá omezení a v praxi tedy mluvíme například o nastavení omezovače rychlosti či snížení výstupního výkonu audiosystému. Tato technologie samozřejmě není u mladé generace Američanů příliš oblíbená, ale mezi zákazníky Fordu se jistě najdou jedinci, kteří tuto funkci dokonale využijí.

Ford Taurus je elegantní rodinný pomocník s prvky sportovního vozu, jenž si určitě po celém světě najde mnoho fanoušků i samotných kupců. Inu pokud se někomu tento vůz líbí, proč si jej nekoupit za částku v rozmezí 20-30 tisíc dolarů?

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here