Bentley Continental Flying Spur: Letící osten

2
1585

Nejvýznamnějším modelem, jenž nese hrdě ve znaku okřídlené B, je luxusní limuzína s velmi dlouhým názvem. Díky německému majiteli dostala automobilka v podobě mnohamilionových investic novou krev do žil.

Nová limuzína vsadila na osvědčený recept coupé Continental GT, který byl prvním vozem Bentley představeným a vyvinutým pod taktovkou Volkswagenu. Z designérského pohledu si automobil ponechal výraznou příď coupé s oddělenou dvojicí světlometů a typickou dominantní maskou chladiče. Limuzína Flying Spur, jejíž jméno sahá do slavné historie značky, je o 30 centimetrů delší než coupé, přičemž toto prodloužení je celé ve prospěch cestujících na zadních sedadlech. Možná namítnete, že Bentley ve své nabídce již jednu limuzínu v podobě rustikálního modelu Arnage má, ovšem buďte si jisti, že Flying Spur má své pevné místo. S cenou začínající na přibližně 6 milionech korun je totiž významně levnějším vozem. Arnage v základní specifikaci totiž přijde na minimálně 8 milionů korun. Nová limuzína je tudíž postavena jako luxusnější alternativa zaběhlým modelům prestižních značek Audi, BMW a Mercedes. Ty překonává jak cenou, tak především imagí a výkonem motoru – 560 koní.

Základ vozu Bentley Continental Flying Spur sice pochází z Volkswagenu Phaeton, ovšem Bentley vložil do svého produktu mnohem více než pouze přeplňovaný motor a unikátní design karoserie. Onou přidanou hodnotou je zpracování a zejména propracování interiéru.

Technologie budoucnosti použité na zpracování dřevěných výplní dovolují designérům mnohem více volnosti než v minulosti. Na vyřezávání jednotlivých dílů jsou používány nejmodernější lasery, po nichž nastupuje ruční lakování a až potom následné leštění. Všechny dřevěné díly jsou přichyceny na speciálních hliníkových držácích zaručujících minimální tepelnou roztažnost a tím i optimální a trvanlivé připevnění.

Inspirující a motivující obrazy a plakáty od Dreamlife…

S širokým použitím dřeva souvisí i rozměrné kožené čalounění. Věřte, že v jednom Continentalu Flying Spur není použito méně kůží než z 11 kusů skotu. Jde přitom o speciální kůže dovážené ze severských států Evropy. Ptáte se proč ze severských? Proto, že nejsou poničené hmyzem. Opět je samozřejmostí ruční práce, takže například obšití volantu dvojitými stehy zabere šikovnému řemeslníkovi plných pět hodin práce.

Dalším materiálem dokreslujícím hodnotu interiéru nové limuzíny je leštěný hliník, jenž je použit v místech s větším mechanickým namáháním. Například na vnitřních klikách dveří a jejich okolí, na většině tlačítek či na typických vysunovacích ovladačích výdechů ventilace.

Při tom všem je interiér plný nejmodernějších elektronických systémů včetně navigace, špičkového audiosystému, klimatizovaných a vyhřívaných sedadel elektricky nastavitelných v šestnácti směrech, systému samočinného odemykání a startování, komunikačního rozhraní bluetooth či rozmanitého osvětlení různých částí vnitřního prostoru.

Automobil Bentley – to je charakteristický průběh vysokého točivého momentu. U Bentleye jej tradičně dosahují přeplňováním. Ani Flying Spur není výjimkou, a tak svých 560 koní a 650 Nm (již při 1600 min-1) dosahuje díky dvojici turbodmychadel, která tlačí vzduch násilím do dvanácti válců s celkovým objemem 6,0 l. Souhrn všech uvedených vlastností lze nejen označit za nejexkluzivnější limuzínu ve své cenové kategorii, ale především za nejrychlejší a nejsilnější limuzínu světa. Nejvyšší rychlost totiž činí plných 312 km/h.

A tak je nová limuzína, kterou Bentley představil, skutečně výjimečným vozem, který sází na prestiž a noblesu spojené s nefalšovanou silou, moderní technikou a tradiční propracovaností. Jde o skutečný unikát, od nějž značka Bentley předpokládá příliv nových zákazníků. Jak by také ne, vždyť něco podobného na trhu prostě neexistuje.

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here