Dodge Viper SRT-10: Brutální démon…

0
1088
SRT-10 je již třetí vývojovou řadou Zmije. Ta se poprvé objevila v roce 1992, a i po patnácti letech její hvězda stále stoupá. V lednu 2007 byla představena silnější verze Viperu SRT-10 z roku 2003. Jeho parametry jsou drtivé, ale nepřekvapují. Mnohem více však každého zaskočí, že vůz s takouvou silou se bude vyrábět i ve verzi roadster.
Jak praví americká tradice, objem motoru v litrech by měl být alespoň polovinou počtu válců. Přesto překvapí, že vidlicový desetiválec má objem 8,4 l s 600 napresovanými koňmi. Takový objem motoru rozšiřuje definici pojmu ekoterorismus. Ferrari F430 má pro srovnání 4,3 l a „jen“ necelých 500k!
Vzhled Viperu je doslova a do písmene impozantní. Démonické rysy jsou přední masce propůjčeny čtyřmi širokými průduchy chladiče korunovanými sedmi dalšími v kapotě. Tvar předních světlometů na rozdíl od těch zadních zachovává tvrdost a syrovost předchozích Viperů. Zadní světla byla přizpůsobena pro potřeby kabrioletu, jsou uhlazená a působí spíše jako oválný rubín zasazený do mýtického klenotu. Veškerá krutost byla spotřebována na předních dvou třetinách vozu, poslední třetina je jen závojem vlajícím za Zmijí, když vás za brutálního řevu rychle předjíždí na dálnici.
Boky Viperu mají ostře proseknuté průřezy, které odvádí horko od předních koutoučových brzd. Průřez pokračuje hluboko do profilu dveří a připomíná otevřený řez svalovinou vedený precizním chirurgem. Prahy dveří jsou těsně u zadních kol zakončeny mohutnými výfuky. Jejich úkol je snad jediný, po nastartování motoru dunět dostatečně na to, aby se spustily v okolí deseti metrů alarmy všech aut.
Zrychlení 0-100 pod 4 vteřiny, 0-100-0 pod dvanáct vteřin. A maximálka 315km/h je tak akorát, abyste rázovými vlnami svého Viperu vystřelovali zvěř podél cesty daleko do krajiny. Ovladatelnost vozu je zatím záhadou a přítomnost jakéhokoli protismykového systému nebyla ani potvrzena, ani vyvrácena. A pokud se konečně podaří vytvořit vůz Viper, který by byl ovladatelný, bude to malý krok pro lidstvo, ale velký skok pro majitele, kterému za tento vůz z účtu odteče 3 000 000 Kč.
Interiér vozu je také démonický, ale spíše nudou než něčím zajímavým. Řadicí páka je jako větší špendlík zapíchnutý do proraženého reproduktoru. Bílé budíky nejsou ani retro, ani futuro, ani sportovní. Středová konzole je přišroubovaná obdobně jako u P-51 – stíhacích letadel z druhé světové války. Trochu je nám tak Viperu líto, že právě díky interiéru působí jako intelektem neoplývající svalovec.
Ale to nevadí děti, posaďte se ke krbu a budu vám vyprávět příběh: „Na odvrácené straně světa, kde se do temných hvozdů vpíjí hustá mlha, žije v lesích temných Démon. Tvář bez kůže, jen krvavé svaly, jeho duši jizví dusající koně a on vyhlíží své oběti. Jeho oči vás budou děsivě budit ze spánku. Obklopen nesčetným množstvím pekelných pomocníků touží dobýt vše nám známé. Avšak nemusíme se bát, protože na druhé straně světa v zemi zvané Evropa, se šikují armády dobra připravené se s démony utkat. Lamborghini, Ferrari, Porsche… A jejich jména budou psát dějiny.“

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here