Dodge Challenger SRT8: Ať se práší za kočárem

2
978

Aby bylo jasno: „Nevyrobíš osmiválec o šesti litrech objemu.“, tak zní přikázání. Jenže Dodge se otevřeně chystá svým evropským bližním, kteří přijeli okupovat USA, zasadit ránu s vůní opálených pneumatik. Dobře si při tom uvědomil, že Američané mají slabost pro své kořeny, vlajku, prezidenta a legendární Challenger. Provedli perfektní manikúru, naleštili nehty a zatli je hluboko do masa amerického importéra BMW.

Agresivní gril a shodné slavné linie jako před lety posílají impuls do vaší nohy, ať sešlápne plyn až na podlahu. A je úplně jedno, že přitom sedíte doma v křesle. Dvojité světlomety se zakusují do asfaltu před vámi. Bouře rezonuje s hromotem vašeho motoru a záblesky na horizontu odhalují krajinu přepaženou nekonečnou Route 66. Vše co byste očekávali od amerického muscle car máte na podnose před sebou.

Vůz je doslova určen k pouličnímu závodění. Zkratka SRT – Street Racing Technology je přidávána pouze k nejvýkonnějším verzím modelů Dodge. V číslech vyjádřeno motor V8 HEMI o objemu 6,1 litru a síle 425 koní! S takovým výkonem na zadních kolech vám bude při startu ubývat dezén z pneumatik stejně rychle jako palivo z nádrže. V přepočtu za necelých 650 000 Kč (bez daně a dovozu) tak máte doma sprintera, který najde konkurenci prakticky až někde za hranicí dvou milionů korun. Lze tudíž předpokládat, že se nalezne pěkná řádka českých obdivovatelů, kteří si takového trhače asfaltu pořídí na dvorek, aby hlídal jejich již ne tak ostré dobrmany.

Sudičky přiřkly Challenger SRT8 pouze tři barevná provedení – černé, rudé a stříbrné. Sjednocujícím prvkem je ostrý černý klín na vylisované kapotě se sáním vzduchu pro ochlazování rozpáleného motoru. Zadní světlomety jsou spojeny v jeden kompaktní horizontální blok napříč zádí a připomínají trysky nadsvětelného pohonu jako vystřiženého z epizod Flashe Gordona. Dvacetipalcová hliníková kola obouvají Goodyear Eagle ušité na míru pro vozy SRT tak, aby poskytly dokonalou trakci a co nejlepší ovladatelnost vozu.

Hotovou lahůdkou je monochromatický šedý interiér, který si vyhradil právo jediného barevného provedení. Výrazné boční vedení křesel s retro designem doslova provokuje k strhnutí Challengeru do ostrého driftu. V palubovce vyhloubené budíky s modrým podsvícením naopak nabádají k tajným dostihům na rovince. Mimo jiné zde nalezneme i ukazatel přetížení a měřiče v nejrůznějších variacích včetně zrychlení z 0 na 100, čtvrt míle s pevným startem a čas a délka brzdné dráhy. Řadicí páka automatu je nenápadná a připravena plnit přesně, co jí řeknete – a pak už nezavazet.

Kam 70. léta dojít nemohla sahá nový Dodge k té nejlepší technologii. Na středovém panelu je zasazen LCD display s 30GB paměti pro ukládání multimedií a integrovaným DVD, USB, MP3 a GPS. O akustiku se stará 12 reproduktorů Kicker SRT s výkonem 520 wattů s 25 centimetrovým subwooferem v kufru. S takovou zvukovou sestavou má Dodge jistotu, že odkaz jeho minulosti a jí inspirovaný krok k budoucnosti bude slyšet široko daleko. A my se těšíme, že i v České Republice.

2 KOMENTÁŘE

  1. i když nejsem si jisty, jestli AM V8 Vantage patri zrovna k evropskym:-) designem ano, puvodem taky, ale design a provedeni je nadpozemske:-)

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here