Bvlgari Allegra: Vstupenka mezi bohyně

2
1846

Allegra je jednou z posledních kolekcí italského módního impéria Bvlgari. Složená ze třiceti šperků odrážejících extravagantní povahu svého majitele. Je až neuvěřitelně dobře fungující kombinací Itálie 80. let a antického Řecka. Okázalostí a drahokamy návrháři nešetřili a výsledkem je dokonalost posázená drahokamy všech barev a brusů.

Základy kolekce jsou položeny v bílém nebo ve žlutém zlatě. Výsledné šperky tak působí buď chladivě a jsou určeny ke světlé pleti, nebo hřejivě a vyniknou na pleti snědé, opálené.

Za vlajkové jsou považovány dva prsteny, a to opět ze žlutého nebo bílého zlata. Tři souběžné prstence osazené 21 čirými brilianty a čtyřmi dominujícími kameny, lahvově zeleným olivínem, tmavě růžovým turmalínem, medovým až jantarovým citrínem a arkticky modrým topazem. Drahokamy jsou různých tvarů a brusů splývající v harmonii a přitažlivosti.

Tento prsten ze žlutého zlata je vrcholem luxusu a výborně doplňuje náhrdelník Allegra, kde se z hlavní obruče spouští pět stejně dlouhých drahokamových provazců. Mezi desítky briliantů, spojené po čtyřech až šesti ve sloupky, bylo zasazeno téměř šedesát drahokamů, citríny, iolity, růžové a světle zelené turmalíny, tmavé olivíny, ametysty, topazy a japonské Akoya perly. Stejný prsten v bílém zlatě je doplňkem dvojobručného náhrdelníku, v kterém jsou zasazené brilianty, olivíny, citríny, zelené turmalíny, ametysty a modré topazy.

V bílém a žlutém zlatě současně jsou pak provedeny jak náušnice tak i náramky, které jsou i přes zdánlivou barevnou asymetričnost dokonale vyváženy a nezapřou inspiraci v antické, řeckořímské architektuře. Design a barvy kamenů propůjčují ženám božské vzezření a neodolatelnou krásu. Žena, která svou večerní toaletu doplní o prsten, náušnice, náhrdelník a náramek ze žlutého zlata nabude exotického, éterického dojmu. Naopak v bílém zlatě působí chladivě, téměř nedostupně.

Jakýmsi předchůdcem kolekce Allegra byla kolekce Rosette, která je křehčí a připomíná kořenitost blízkého východu a motivy inspirované pravoslavnou architekturou. Zde poprvé Bvlgari popustili uzdu fantazii v kombinacích zlata, čirých briliantů a různobarevných safírů. Jemné zřetězení mezi kameny působí dojmem harémové spoutanosti ale i nekonformity.

Allegra však dovedla umění skládání barev k dokonalosti. To, co v Rosetě povedlo, Allegra překonala a Bvlgari jistě nelitují rozhodnutí o záběru kolekce dosahujícího 30 šperků. Jen se podívejme rok zpět na předávání cen akademie, které šperky asi tak dominovaly nejkrásnějším herečkám světa?

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here