BMW v souboji s Mercedesem a Audi

1
1445

Koncept BMW Grand Coupé byl představen na autosalonu v Pekingu již minulý rok v dubnu. Už na první pohled ale bylo jasné, že se nejedná o žádnou scifi studii, ale blízký pohled do budoucnosti. Dnes je Grand Coupé víc než blízko své sériové výrobě. Nyní se už jen dotváří konečná podoba nového modelu, který se oproti konceptu bude lišit pouze v detailech, a může se začít s další úspěšnou výrobou.

Koncept má velmi sportovní tvar karoserie, což ještě umocňuje výška automobilu, která by měla být nižší než 1,4 metru, dlouhá klesající příď a kabina, která je posunuta dozadu k zadní nápravě. Spotrovnímu vzledu také velmi lichotí velké průduchy nasávání vzduchu. Skutečnou ozdobou a třešničkou na dortu jsou velké BMW ledviny.

Těšit se tedy můžeme na luxusní tradici BMW v podobě bočních prolisů karoserie, koncových světel s uspořádáním do tvaru L nebo bezrámových oken typických pro označení Grand.

Skutečné sériové BMW sice nebude tak extravagantní jako jeho studie, ale rozhodně je na co se těšit. Nové BMW zapadne do řady 6, jeho celý název zřejmě bude BMW 6 Grand Coupé. I když se tento model měl od konceptu pouze obohatit o některé z prvků, jeho vliv je tu více než zřejmý.

Jednou z největších změn na konceptu projde přední nárazník, který bude totožný s řadou 6. Změny poznáte i na zpětných zrcátkách a na zadku auta. Tam nás BMW bohužel ochudí o krásné hranaté koncovky výfuku zapuštěné přímo do zadního nárazníku, nahradí je obyčejnější kulaté.

Pod kapotou bude na výběr prozatím ze dvou pohonných jednotek. Oba motory jsou benzínové. Ovládat divoké koně zde bude osmistupňová převodovka a energii ušetříte se systémem rekuperace brzdné energie.

Prvním motorem je třílitrový řadový šestiválec se systémem Valvetronic. Výkon motoru bude 235 kW (320 koní) při 5800 – 6000 otáčkách/minutu. Točivý moment vystoupá až na hodnotu 450 Nm při 1300 – 4500 otáčkách/minutu. Tento motor dostane označení 640i a standardně bude ve výbavě i systém start-stop.

Druhý, silnější motor pod označením 650i Cabrio, je 4,4litrový vidlicový osmiválec s výkonem 300 kW (408 koní) při 5500 – 6400 otáčkách/minutu. Točivý moment se dostane až na hodnotu 600 Nm při 1750 – 4500 otáčkách/minutu. S tímto motorem si užijete skutečný požitek z jízdy v kvalitním německém BMW.

BMW bude bojovat s hlavními konkurenty Mercedes-Benz CLS a Audi A7 Sportback. Jak celý boj se samotným BMW bude probíhat, se dozvíme již velmi brzy. Nyní BMW 6 Grand Coupé čeká na patentovém úřadu. Jestli vše půjde jako po másle, mohl by se nový model představit na některém z autosalónů v roce 2012. A poté už může propuknout sériová výroba.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here