Bentley Continental GTC Speed: Splaveni adrenalinem

0
599

Řítíte se ohlušeni hučením vzdušného tunelu, jenž v horkém letním vzduchu rozrážíte jako mocná pěst mýtického válečníka vřavy nepřátel. Veškerá krajina v bezprostřední blízkosti silnice se změnila již před 60 km/h na jednolitou šmouhu a jen úzký koridor přímo před vámi je dokonale ostrý. Hnáni 600 koňmi jste ponořeni v bušení srdce a zatajeném dechu, které mají svůj původ v jednom z nejsilnějších kabrioletů vůbec – Bentley Continental GTC Speed.

Je těžké se odpoutat od pokračování ve tvorbě dalších a dalších Continentalů. Vždyť to byly právě ony, kdo se stali vstupenkou Bentley do 21. století a světlonošem budoucnosti této Britské značky. Na druhou stranu to začíná být pro pohled diváka poněkud unavující. Bentley by mělo konečně sebrat odvahu a přijít s úplně novým modelem. Už žádné další Continentaly a Arnage! Pro jednou a naposledy tento krutý soud odložíme. Vzít GT Speed a přidat k němu magické C, to už je kousek vskutku husarský. Vždyť řítit se s kabrioletem rychlostí 322 km/h znamená olizovat ledovou a nebezpečně tenkou hraniční linii fyzikální zákonů. Její příchuť ovšem přitahuje k Bentley nové zákazníky.

Všechny tři modely – GT, Flying Spur a nově i GTC, které nesou titul Speed, opanují šestilitrové W12 motory o rovných 600 koních se dvěma turby. Pro klasické GT je to celkem běžné, pro čtyřdvéřový Grand Tourer je to obdivuhodné, ale pro kabriolet (convertible) jednoduše šílené. GTC Speed našlo inspiraci ve slavné minulosti závodních modelů Bentley z dvacátých let minulého století. A kromě designu se nedočkalo jediného kompromisu – veškerý potenciál Bentley byl odšťavněn na 100%. Zrychlit z nuly na sto lze s GTC Speed za 4,8 vteřiny, což na většinu lidí dojem neudělá až do okamžiku, kdy přiznáte, že hmotnost vozu je bez drobných 2,5 tuny! Jen tiše vzpomeneme na Aston Martin Vantage Le Mans, který dokázal něco podobného před deseti roky. Jeho výroba ale byla z bezpečnostních důvodů zastavena, jelikož zvládnutí tolik zuřivého netvora nebylo ve schopnostech řidičů.

Po stránce designu exteriéru přibyla možnost volby mezi zářivým chromováním grilů na přídi nebo v provedení matně tmavém. Rozšíření sportovních výfuků a nový tvar zadního spoileru snad ani nelze považovat za plonohodnotnou změnu. Zato interiér nás okouzlil v mnohém. Předně je to pohodlné usazení čtyř osob ve voze, čímž chceme říct, že nemusíte být válečný veterán, abyste se dozadu vůbec vešli. Vynikající zpracování kůže má Bentley v krvi a u GTC Speed s ní nešetřili. Jsou s ní potaženy od sedadel, přes dveře, koridory pro nohy, opěrky, lem středové konzole, dokonce i kryt složené střechy ukryté v zádi. Barevné provedení a nejrůznější detaily si můžete zvolit sami z nepřeberného množství kombinací.

Doufejme ale, že Bentley již Continental vydojil dostatečně a vrhnou se na produkci nějakého nového modelu. Vyhlížíme nový design, proměnu, překvapení. Jsou jako mistr, který maluje mnoho let ten stejný obraz, přidává stále nové vrstvy a přetahuje drobnosti. My chceme ale nové dílo. GTC Speed je vrcholný počin a měl by být zlomem k novému vývoji, protože nevíme, zda svět motoristů unese další „super double awsome grand master dragon Continental“, a Bentley na to rozhodně má.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here