Prvním vyvoleným je Aston Martin Super Sport. Jeho základem je Aston Martin One-77, který nejen u nadšenců Jamese Bonda sklidil obrovský úspěch a každý z omezeného počtu 77 kusů už má svou teplou garáž. Nyní má ale Aston v rukávu připravenou ještě jednu vysokou kartu, která přebije i eso. Aston Martin Super Sport bude ještě exkluzivnější než jeho předchůdce. Plánuje se pouze 8 kusů, každý v jiné barvě a cena jednoho bude 7,5 milionů eur.
Mělo by se jednat o první model, který bude mít motor uprostřed, ten můžeme dosud najít pouze u prototypu Bulldog 1980. Dvakrát přeplňovaný osmiválec 5,4 l by měl podávat výkon mezi 588 a 690 kW (800 – 950 koní). Divoký automobil vyjde ze spolupráce se Star Electric Cars France a koketuje se zde s myšlenkou, že se bude jednat o nejdražší auto současnosti.
Dalším úspěšným superautem je Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce China Limited Edition. Jak název napovídá, jedná se o sérii vyrobenou přímo pro čínský trh, a to pouze v nákladu 10 kusů. Dostalo se tedy jen na přední sběratele, jejichž jméno bude společně s výrobním číslem vyraženo na speciální plaketě. Pod kapotou je také čím se pochlubit. Vidlicový dvanáctiválec 6,5 l má výkon 493kW (670 koní) a z 0 na 100 km/hodinu se zvládne dostat za 3,2 sekundy. Po Číně se noví majitelé mohou prohánět rychlostí až 342 km/hodinu.
První vlastní automobil úpravce Carlsson, který se specializuje na Mercedes-Benz, byl představen již před rokem na autosalonu v Ženevě 2010. Kupé Carlsson Super GT C25 bez pochyby vyzařuje mercedesovské vlny, tomu se Carlsson nemohl vyhnout, i kdyby chtěl. Neznamená to ale, že se vydal špatným směrem. Jsme svědky jakéhosi velmi dobře okořeněného Mercedesu, což je velmi dobrá cesta k úspěchu. Vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l je přeplňovaný dvěma turbodmychadly, má 554 kW (753 koní) a z 0 na 100 se dostane za 3,7 s. Na letošním autosalonu v Ženevě byla dokonce představena vylepšená verze Carlsson C25 Royale.
Klasikou mezi sporťáky je potom Ferrari Enzo. Model z roku 2002, designovaný Kenem Okuyamou, bývalým návrhářem Pininfarini, byl vyroben v nákladu pouze 400 kusů a nabízen v USA za základní cenu 670 000 dolarů. Nyní jeho cena stoupla na základ jednoho milionu dolarů a je velmi oblíben v aukcích.
Posledním šťastlivcem, zařazeným do sportovní pětky, je Wiesmann Roadster MFko. Jménem není příliš známý, ale na první pohled je to velmi příjemný retro sporťák, jehož výroba byla omezena na 55 kusů. Pod kapotou je 5litrový desetiválec od BMW, který má 507 koní a zrychlení z 0 na 100 km/hodinu zvládne za 3,9 sekund. Úžasný je jeho vzhled, který spojuje retro styl v kombinaci bílé a červené barvy.
Vybrat pouze 5 automobilů, které si zaslouží být po boku těch nejlepších, je velmi těžké. Ale šťastná pětka letošního podzimu má jistě něco do sebe, i když se zde možná zrovna neobjevil váš největší oblíbenec.
Nejenom, že tohle je obrázek staršího modelu MF5, ale dokonce ani nedokážete správně napsat jméno značky…
MF4 samozřejmě…
Zdravím Vás, Anonyme, omlouváme se. Chyba bude brzy opravena, děkujeme za upozornění. Přeji Vám příjemný večer! Radek, redakce Dreamlife.cz
Jak ziskat pratele a pusobit na lidi.Slo to napsat i normalni zpusobem.Napr.Dobry den jmenuji se ….. a chtel bych Vas upozornit na chybu v clanku,dekuji.Preji krasny den.
Nebo je to natolik slozite?
Dobrý den,
děkujeme za všechny Vaše komentáře, chyba byla opravena.
Hezký den