Okruhově upravené Ferrari 599 GTB nyní nemá žádného majitele. Francouz, který automobil vlastnil, už má zřejmě závodního okruhu dost a rozhodl se automobil bez milosti prodat. To dává novou příležitost dalšímu fandovi Ferrari, který se chce prohánět závratnými rychlostmi po závodních okruzích.
Automobil není žádnou žhavou novinkou, ale žhavé samo o sobě je víc než dost. Oficiální představení vozu proběhlo již v roce 2009 na autosalonu v Ženevě a jedná se o model, který je určen výhradně pro závodní okruhy. Na silnici by tento ďábel způsobil peklo na zemi. Jde totiž o extrémní okruhovou verzi, která se neřídí žádnými pravidly. O to lepší pocit z jízdy budete mít.
Ani do žádného závodu tento automobil nenastoupil. Konstruktéři ve své práci nebyli ničím limitováni, ani pravidly FIA. Toto experimentální vozidlo je primárně určeno pro zkoušky nových technických řešení. Díky tomuto testování se můžeme jistě těšit na další povedené maranellské modely.
Pohon vozu zůstal stejný jako u jeho vzoru 599 GTB. Najdete zde vidlicový dvanáctiválec o objemu šesti litrů. Výkon šel ale přesto nahoru, úprava se totiž dotkla sacího a výfukového systému, který žene koně kupředu, a také bylo použito lehčích materiálů, samozřejmě karbonu. Ten byl využit jak v motoru, tak na dalších komponentech. I podvozek a karoserie byly odlehčeny pomocí karbonu a hliníku.
Celkem je tedy k dispozici 515 kW (700koní) při 9000 otáčkách/minutu, ale dál už bohužel omezovač otáčky nepustí. Další novinkou je lepší nastavení elektroniky, díky které je možno přeřadit již za 60 ms. Váš imaginární spolujezdec vás bude informovat o kompletním technickém stavu automobilu. Jedná se o virtuálního pomocníka, který je ukrytý v kabině a domluví se s vámi přes obrazovku.
Skvělou vizitkou tohoto modelu je velká zkouška na Severní smyčce Nürburgringu, kterou si podal za neuvěřitelných 6 minut a 58 sekund. Ferrari drželo rekord ve své kategorii pouze několik měsíců. Skvělý výkon smetl ze stolu Pagani Zonda R s drtivým časem 6 minut a 47 sekund. Závodní okruhovou jízdu si užijete samozřejmě na slickách. Vpředu jsou 29/67 R19 a vzadu 31/71 R19.
Jestli i vy se chcete stát testovacím jezdcem Ferrari, máte jedinečnou možnost k zakoupení modelu 599 XX. Tato nabídka jistě nebude mít problém s nezájmem, proto neztrácejte čas s rozmýšlením ani vteřinu. Může být vaše za 1,3 milionů euro. Mějte ale na mysli, že se nejedná o žádnou sériovku a na silnici se s ním neprojedete. Vlastnit ale takovou krásnou rychlou hračku vůbec není špatný nápad.