Fascinace: Maltézský Sokol na prodej za 2,6 miliardy

0
1929




Maltézský Sokol není tradiční plachetnice, je to úplně nová lodní třída. Svojí velikostí 88 metrů se sice řadí mezi mezi tzv. mega jachty, ale účelem spadá i do sekce sportovních kliperů. Mezi odborníky tato kombinace budí údiv a rozpaky. Kdo to kdy viděl, aby plachetnice pohodlím a luxusem předčila klasické motorové super jachty a jen tak mimochodem vítězila v klasických závodech a stanovovala světové rekordy. A obojího navíc Maltese Falcon dosahuje bez kompromisů. Jednou z příčin je jeho revoluční systém plachet, který stanovil nový mílník v jachtařských dějinách. Tři samostatně stojící otočné stěžně nesou patnáct plachet s celkovou plochou ohromných 2400 metrů čtverečných. Jsou řízeny futuristickým elektronickým systémem Perini Navi Sail Control, který nastavuje nejefektivněji plachty proti větru a dává lodi nedostižitelnou manévrovatelnost. A právě ta se v závodech počítá nejvíce. Z druhé strany je možné si Maltese Falcon zapůjčit i s šestnáctičlennou posádkou na luxusní týdenní plavbu za 9,45 milionů korun. Za takových sedm týdnů plachtění byste mohli mít svoji vlastní Azimut 86S!

Ale zpátky na začátek. Tom Perkins, úspěšný podnikatel a majitel Maltese Falcon, měl sen. Jako malý kluk četl příběhy o plavbách a pročítal deníky kormidelníků. A jako každý velký milovník plavení nekonečnými azurovými pláněmi považuje za vrchol slávy kliperů závod ze Šanghaje do Londýna, který se odehrál v roce 1866. Na trase dlouhé 15 tisíc mil ožil nejslavnější souboj plachetnic. „Ariel“ a „Taeping“ se brzy odtrhly od zbytku závodu a v čele strávily více než devadesát dnů neústupným dotahováním se navzájem. V cíli je rozdělovalo pouhých osm minut. Pro Toma Perkinse se stalo sestavení nejrychlejšího kliperu posedlostí. První, komu vylíčil svoji vizi, byl Fabio Perini, majitel loděnic Perini. Krok za krokem byl plán odhalen dalším a dalším lidem, konstruktérům, designerům, námořním architektům. Stavba lodi začala v roce 2000. Aby Maltese Falcon mohl o šest let později, v červnu 2006, vyplout na otevřený oceán, bylo potřeba čtyř milionů hodin lidské práce a neměřitelné množství vytrvalosti a odhodlání.

Kromě posádky, které je rezervováno osm kajut, je na Maltese Falcon šest luxusních velkých ložnicí pro hosty. Každá je vybavena plazmovou televizí a surround zvukovou sestavou Bang & Olufsen. Hostům jsou na lodi určeny také dvě jídelny, jedna venkovní na zádi a jedna v interiéru uprostřed hlavní paluby, posilovna, jacuzzi, bar, konferenční místnost a knihovna. A že o dobrodružství není při plavbách s Maltese Falcon nouze svědčí i široká škála sportovního vybavení od windsurfů, potapěčských souprav, Segway elektrokolek až po samostatné rychlostní čluny. O přípravu vybraných chodů pečují dvě šéfkuchařky a o pohodlí hostů pak pět číšnic. Kapitán Christopher Gartner je ostřílený mořský vlk, který již proplavil na kapitánském můstku 160 tisíc námořních mil. Posádka i s finančními závazky budou převedeny na nového majitele. Provozní náklady odhadujeme na v přepočtu 95 milionů korun ročně.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here