Pokud zaměstnanec utrpí pracovní úraz, plynou zaměstnavateli určité povinnosti. Mezi ně patří i vyhotovení záznamu o pracovním úrazu. Komu jej musí předat a kdy nejpozději je nutné jej vyhotovit?
Klíčové právní předpisy
Problematika vydání záznamu o pracovním úrazu se ve své podstatě řídí dvěma hlavními právními předpisy – zákoníkem práce a nařízením vlády č. 201/2010 Sb., o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu.
TIP: Zjistěte, jak se vyplácí pracovní úraz a kdo jej platí.
Zaměstnavatel musí záznamy vyhotovovat
Zaměstnavatel má povinnost vyhotovovat záznamy a vést dokumentaci o všech pracovních úrazech, jejichž následkem došlo ke zranění zaměstnance s pracovní neschopností delší než 3 kalendářní dny, nebo jeho smrti.
Komu je potřeba záznamy předat?
V případě pracovního úrazu je zaměstnavatel povinen předat jedno vyhotovení záznamu o úrazu postiženému zaměstnanci. Pokud dojde ke smrti zaměstnance, předá vyhotovení záznamu o úrazu jeho nejbližším rodinným příslušníkům.
Existuje nějaká lhůta?
Zaměstnavatel má povinnost vyhotovit záznam o úrazu neprodleně, nejpozději však do 5 pracovních dnů ode dne, kdy se o úrazu dozvěděl.
Řešíte právě odškodnění pracovního úrazu?
Neorientujete se v této oblasti a potřebujete pomoct s odškodněním pracovního úrazu? Obraťte se na služby specializované advokátní kanceláře, která pro vás vymůže maximální možné odškodnění, na které máte nárok.
Pro více informací z oblasti odškodnění pracovních úrazů navštivte web www.odskodnenizapracovniuraz.cz.