Ford Mustang Giugiaro: Oranžová pouštní bouře

0
1875

Ford Mustang ovšem nepostrádá svou historii. Prvního Mustanga sestrojil Lee Lacocca. V roce 1965 pracoval Giorgetto Giugiaro u Bertoneho na Mustangu Bertone, no a čtyřicet let nato si moderního mustanga k obrazu svému přetvořil jeho syn Fabrizio.

V tomto roce představí Ford Mustang něco neobvyklého, neočekávaného, šokujícího, ale přesto naprosto fascinujícího. Je mohutný, tvrdý a přitom hýří oblinami, a všechno je završeno nádhernými detaily. Italský rukopis designu je vždy uchvacující a zjevný na první pohled, tady se však Giugiaro podepsal mnohonásobně.

Giugiarova přestavba Mustangu nemá daleko k tuningovým kreacím, Mustang tak musel dostat první na co se vrhnou stále nespokojené ruce tunerů – nůžkovitě vzhůru otevírané dveře. Genetiku ale neošálil, pod sytě oranžovým kabátem jsou stále znát svaly, hvězdy a pruhy americké automobilové ikony.

Začněme tedy designem. Tvary italsko-amerického Mustanga jsou propracovanější a elegantnější, také detaily jsou méně agresivní než na originálu. Že se opravdu jedná o koncept, dokazuje průhledná kopule střechy přerušená jen podélnými oblouky sloupků. Ale i přes prosklenost vozu, zvenku si posádky nevšimnete. Dokonce ani jeden díl karoserie není původní. Protáhl se jeho úchvatný čumák, lehce se změnily proporce, přední světla koukají rafinovaným pohledem a proužky koncových světel vzpomínají na Mustangy šedesátých let.

Luxusní styl nemůže chybět ani uvnitř, interiér kombinuje hnědou a zrzavě zbarvenou kůži. Nešetřilo se chromem, kovbojům se také bude líbit čalounění sedadel z kůže kravky stračeny. Řadicí páka nemá svým ztvárněním daleko k pákám, která ovládají letadla.

Na první pohled zaujme také podvozek, výměny se dočkaly tlumiče, pružiny a stabilizátory. Sportovní úprava Ford Racing slibuje dynamičtější povahu než v případě houpavé sériové verze. Podvozek se přiblížil highwayi o tři centimetry, do asfaltu se zakusují pneumatiky 275/40 vpředu a 315/35 vzadu, v průměru mají na obou nápravách dvacet palců. Podvozek je o téměř 4 cm nižší, tvrdší a také brzdová soustava se dočkala posily.

A jak je na tom Mustang výkonově? Giugiaro se chlubí pohonnou jednotkou z Mustangu GT, motorem s objemem 4,6 litu, jež je vyzbrojen kompresorem a několika úprav se dočkal také blok osmiválce. Nakonec se ladiči při měření výkonu dopočítali pěti set hlav mustangů. Na vývoji motoru se podílela sama dílna amerického Fordu.

Ford Mustang Giugiaro je vskutku unikátní vůz, o kterém ale zatím není známo, zda se dočká sériové výroby nebo zůstaneme pouze u konceptu. Tak jako tak se máme určitě na co těšit.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here