Žhavá novinka od Audi: Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro

1
706

Spyder je vlastně mladší upravený bratr R8 – již třetí v řadě po Audi R8 4.2 FSI quattro a Audi 5.2 FSI quattro. Audi možná vypadala, že se vydala ze všech svých sil už při uvedení modelu Audi R8 5.2 FSI quattro, měla ale v rukávu další esa, která značně zamíchala kartami. Jedno z nich si jeho potenciální majitelé budou moci prohlédnout na oficiálním představení veřejnosti na frankfurtském autosalonu. Jeho jméno je Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro..

Filozofie tohoto vozu spočívá ve skloubení německého praktického luxusu a italské bouřlivé nespoutanosti. Jak linie kapoty, tak i interiéru (např. ergonomicky tvarovaná sedadla) toto pojetí jen potvrzují. Jeho schopnosti předpovídá již první pohled na velké proporce auta, zdůrazněny jsou podběhy kol i rozsáhlé otvory pro přívod vzduchu.

Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro je kabriolet. S jeho plátěnou stahovací střechou, která váží pouhých 30 kg a je vybavena elektrohydraulickým ovládáním, můžete manipulovat až do rychlosti 50 km/hod. Její plně automatické otevření a uzavření Audi zvládne již za 19 sekund. Dynamiku jízdy s přeplňovaným desetiválcem s přímým vstřikováním a pohonem všech čtyřech kol si tedy můžete užívat pod širým nebem.

Supervýkonný motor je umístěn uprostřed auta oproti R8, která má motor vzadu. Z této hračičky se dá vytáhnout až 386 kw (525hp). Tyto koně vás dostanou z 0 na 10 0km/hod za 3,9 sekund. Koně ale nejsou to jediné, co Spydera tlačí kupředu. Nesmí se zapomenout na točící moment, který dosáhne až na 530 Nm. Pokud vás ale zajímá maximální možná rychlost, také nebudete zklamáni. Na dálnicích v Německu (u nás to raději nezkoušejte) se s tímto kabriem můžete prohánět rychlostí 313 km/hod. A není to jen rychlost, co vás bude ohromovat. Pro příznivce skutečné sportovní jízdy bude také stěžejní osobitý zvuk motoru, který si můžete užívat i při jízdě po městě.

Vychytávek, které v sobě Spyder ukrývá, není málo. Mikrofony sady handsfree jsou integrovány v bezpečnostních pásech řidiče i spolujezdce. Díky této novince můžete bezpečně a pohodlně telefonovat i při jízdě. Brzdové třmeny Brembo s keramickými brzdovými kotouči jsou zesíleny uhlíkovými vlákny a mají speciální chladící kanálky. Další vychytávkou je sada kufrů, která je vyrobena z té nejjemnější hovězí kůže. Vyrábí se ručně v Německu a je k dostání v barvách kořených potahů sedadel. Rukojeti těchto kufrů jsou vyrobeny z pravého karbonu.

Super rychlý luxus, to je to, co vám tento odvážlivec může nabídnout. Audi si možná myslí, že se díky tomuto modelu vyrovná výše zmíněným sporťákům, to je ovšem omyl. Je tu snad někdo, kdo si za 4,2 miliony koupí Audi a ne Ferrari? Stále je to Audi, ale musíme uznat, že skvělá Audi. Je toto maximum, co nám může Audi nabídnout, nebo se bude stále snažit dostat se do síně slávy po bok skutečných spoťáků?

1 komentář

  1. Ve srovnání s Ferrari ano, raději Ferrari, ale u Porsche či Lamborghini bych přemýšlel, jelikož je to vše stejný koncern.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here